2798
Sök

Har köpt en volvo med klistermärken på hur får jag bort dom enklast och utan att skada lacken ?

18 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
som sagt Har köpt en volvo med klistermärken på hur får jag bort dom enklast och utan att skada lacken ?
Finns det medel till eller ska man pilla bort dem? blir de inte vita fula "pappers" märke kvar då :o

tips please!

50 Inlägg
2 februari 2008
Värmepistol brukar funka

Det vet du!

1 661 Inlägg
2 februari 2008
Värmepistol, sen om du har klister kvar så ta T-Röd och gnugga, tvätta bort det sen med vatten!

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
2 februari 2008
Är det en företagsbil med logo på, rekommenderar jag en lackbehandling omgående. Stor risk att ytan där delakerna satt kommer synas annars.

Är det självhäftande märken i stil med modell betäckningen och motoralternativet på ex bakluckan, finns en sorts gummitrissor att sätta i chucken på en borrmaskin, för att på så sätta få bort resterna.
Såklart efter att man tagit bort den vanligtvis kromade delen.
Verktyget var dyrt förut men finns numera billigt på biltema, sa kika efter en länk. Kanske har utgått, hittade ej hmm
Senast redigerat av SaabLejon (2 februari 2008)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

18 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Ja asså de sitter en på bakrutan och 3 på Chassit. men värmepistol som ni pratar om de har ja inte ;s finns de inget billigare alternativ? Hett vatten är ingen ide?tongue

1 827 Inlägg
2 februari 2008
Hårfön kan funka...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

430 Inlägg
2 februari 2008
värmepistol måste inte bli dyrt. min kostade 49 på ica maxi. visserligen på rea å en budgetsak.
Men den duger till att forma/smälta plast så nog borde den kunna smälta lim också.

4 299 Inlägg
2 februari 2008
Hårtork kan funka, men då får du nog stå i garage. Funkar inge vidare utomhus. Annars så åk till coop och köp en värmepistol, deras eget märke e skitbilligt och håller förvånansvärt bra.

/Jacob

18 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Jasså trodde de kostade runt 200 spänn ;  ) tack för tipset guys <3

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 februari 2008
Hårtork kan funka även utomhus. börja med att värma upp ett hörn på dekalen lite, (inga extrema temperaturer, inte varmare än att du kan hålla fingrarna där) pilla upp hörnet och forstätt hela tiden värma dekalen samtidigt som du försiktigt drar bort den. Ha mycket tålamod o dra framför långsamt så brukar dom lossna bra. Har själv rensat en van som var fullknökad med dekaler på det sättet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök