Ja precis som frågan lyder hur gör ni som har skärmar i bilen för att inte få störningar? Jag har en 7" skärm i mitt panelen i bilen och där e störningar som jag inte får bort. Jag har testat med allehanda störningsfilter och dylikt men inte fått bort det. Störningarna är som värst när motorn är igång. Kan också tillägga att jag har ett xbox med en inverter till det som gav störningar innan men har fått bort det värsta av detta, så det som återstår är motorstörningarna. Hoppas någon har svar på detta för det är inte så kul att titta på en skärm som flimrar.
är det inte från generatorn då?? finns störningsfilter för dom iallafall.. aldrig hört någon som fåt störningar. inte iallafall efter störningsfilter. men finns säkert någon som är duktigare än mej på det som kan svara
Jo det är ju generator störningar och jag har testat filter för just detta men inte blivit av med problemet. Har fått lite tips på att avskärma både skärmen och videokabeln från xboxet med aluminiumfolie men jag vet inte om jag tro på det. Nån som vet om det funkar?
Okej men ska jag klä in skärmen på baksidan då eller? och linda in videokabeln i foliet och sen tejpa utan på? Hoppas detta hjälper annars vet jag inte vad jag ska ta mig till det är ju inte så kul när grejerna inte funkar som man har förväntat sig..
du måste fästa folien i en jordpunkt!! annars kan störningarna kvarstå.. det är kabeln du ska linda in, men det skadar ju inte o ta hela skiten när du ändå är igång=) rulla en bit av folien mellan fingrarna o pressa på en ringkabelsko som du sedan jordar... lycka till!!
Om han ska jorda folien så kan han ju linda på en skalad kabel som går till jord och sedan tejpa så den sitter fast och är lite skyddad.
viktigt är att hela kabeln är lindad. men man kan ju lägga kardelerna paralellt med kabeln som ska skärmas, följt av alufolie sen tejp... men du kanske menade så?
Om han ska jorda folien så kan han ju linda på en skalad kabel som går till jord och sedan tejpa så den sitter fast och är lite skyddad.
viktigt är att hela kabeln är lindad. men man kan ju lägga kardelerna paralellt med kabeln som ska skärmas, följt av alufolie sen tejp... men du kanske menade så?
Jo, jag tänkte att om han först tar folje och lindar kabeln i, sen lindar han en skalad kabel som går till jord runt folien en bit så den har bra kontakt. För då blir ju hela folien som han har lindat kabeln med jordad också. Och tejpen runt lite så allt sitter på plats bara.
hmm jag har inga störningar alls i min skärm, det sitter en liten dosa på kablarna original som går mellan dvdn o skärmen om det kan va nått som hindrar störningar.
det beror ju helt på om du har ngn kraftig strömkabel i närheten.. det blir magnetfält runt dessa och kan om man har otur störa signalströmmen som går i kabeln mellan dvd och skärmen...