3786
Sök

Köra ofjädrat ?

1 353 Inlägg
9 februari 2008
rooolerboy skrev:
njaaaaa,lågt är snyggt,kapa på du,blir inga som helst problem om du blir stannad,finns inga regler alls som sejer hur låg din bil får vara,sen om den blir stötig som fan va gör d,det är ju dit val,sj har ja aldrig hafft en volvo som ja inte kapat minst 3 varv på,å det går även igenom bes om man bara fixar så fjädrarna sitter där som ska,lågt är snyggt,även om det är på "epa raggar" nivå

ps,glöm ej njurbältet!

Finns en lag som säger att bilen inte får vara så låg att den stöter i vägbanan, då du skadar vägbanan på detta sätt.

orkar inte leta på länken där det står.
det står även i Haynes handbok om Tuning smile

There's no replacement for displacement

volvonörd
116 Inlägg
9 februari 2008
mmm,men så lågt kanske inte riktigt är d ja menartar man bort fjärdarna på en 240 skrpar den inte imor asfalten

Batta skrev:
rooolerboy skrev:
njaaaaa,lågt är snyggt,kapa på du,blir inga som helst problem om du blir stannad,finns inga regler alls som sejer hur låg din bil får vara,sen om den blir stötig som fan va gör d,det är ju dit val,sj har ja aldrig hafft en volvo som ja inte kapat minst 3 varv på,å det går även igenom bes om man bara fixar så fjädrarna sitter där som ska,lågt är snyggt,även om det är på "epa raggar" nivå

ps,glöm ej njurbältet!

Finns en lag som säger att bilen inte får vara så låg att den stöter i vägbanan, då du skadar vägbanan på detta sätt.

orkar inte leta på länken där det står.
det står även i Haynes handbok om Tuning smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
varför ta bort fjärdrarna överhuved taget suck dessa epor

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

712 Inlägg
9 februari 2008
Haha.. herre jävlar.. hur kommer man ens på iden roll

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
9 februari 2008
våga vägra kapskiva!

4x4 is tha shit!

49 Inlägg
9 februari 2008
jag tycker ni ska ta bort stötdämparna istället och låta fjädrarna vara kvar, sen ger ni fullt spett på nån öde grusväg:D

Man får vänja sig...

1 639 Inlägg
9 februari 2008
ShelbyMicke skrev:
Men fy f-n vilka PUCKON det verkar finnas...Hur i h-vete har Ni lyckats gå på att D-E ballt å köra utan fjädrar för att få traktorn lite lägre?! Ni måste ha andats in för mycket metan gas från dyngstacken! 

Ställ skrotet direkt tills Ni har kunskap och råd att göra om det rätt. Som Ni kör omkring nu har troligtvis
vilket rattfyllo som helst bättre koll på bilen än Ni.

Jag vill samtidigt uppmana alla garage medlemmar att ta avstånd från rena idiot byggen som är livsfarliga för oss andra som åker omkring på vägarna. Det är idiotbilarna med puckon i som ger oss problem med myndigheterna och allmänhetens inställning till bilhobbyn.

Kunde inte sagt det bättre själv.... Glad att jag inte är en "riktig man" om det innebär att köra tvååfööörti  med bortagna fjädrar,,,,, Alla bestick i lådan ? Näe !
Senast redigerat av mrcelica (9 februari 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

987 Inlägg
9 februari 2008
jag kör ofjädrat, dock på kojan då , men men ^^

i like it load

Sök