3760
Sök

breda bilen och störe hjul vad säger besiktningen om det.

5 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
jag vill bredda bilen och sätta in bredare hjul män få man göra det utan att besiktningen säger något?

tack på förhand danne

16 197 Inlägg
12 februari 2008
du får bredda bilen nästan hur mycke du vill om den nu inte e heltbilsgodkänd vill säga.. å va gäller fälg å däck så får du inte ändra spårvidden men än ca 10 mm om ja inte minns fel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

83 Inlägg
12 februari 2008
med andra ord, har du en bil som inte är antik eller nått sånt så är regeln att man max får ändra några få procent av total bredden om jag mins rätt. nått säger mej att de va 5% eller nått sånt, inte säker.

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience

16 197 Inlägg
12 februari 2008
abe-gbg skrev:
med andra ord, har du en bil som inte är antik eller nått sånt så är regeln att man max får ändra några få procent av total bredden om jag mins rätt. nått säger mej att de va 5% eller nått sånt, inte säker.

har breddat mitt nya bygge totalt 26 cm.. å den ska gå reggaom enligt stationschefen ja pratat me.. big_smile   men de går inte å reggaom spårvidden så ja får besikta den me orginal fälg..haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 311 Inlägg
13 februari 2008
karossen får väl breddas upp till 2,5 meter eller nåt sånt, blir väl bred last eller liknande, men hjulvidden får man icke ändra speciellt mkt! har breddat min 8 fram och 12 bak och det ska gå fint!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

Sök