15 februari 2008
Trådstartare
matteeee skrev:
http://www.aftonbladet.se/pryl/foto/article1733500.ab
Denna hade jag köpt om jag skulle köpa idag
Bättre brusreducering i kameran, utan att köpa en kamera för 15 000.
Stativ har standard-infästning! Batteritiden på min D40x är skrämmande bra hittills (6mån gammal), inget att klaga på där.. (men visst, måste ladda ibland, jobbigt
Mörkerfoto är alltid svårt, men Nikon (Nikkor) har en glugg på 50mm, 1,8 som är väldigt grym! Kostar "bara" 1200:- dessutom. Den kan du med fördel använda. Nackdel är att du inte kan zooma då..
Annars är det stativ och långa slutartider som gäller i mörker. Kan bli GRYMT bra effekter av det..!
Lycka till igen
Den såg fin ut.. Synd att den överstiger min budget med råge bara.
Jag börjar f.ö. få mer o mer klarhet i hur det hela kommer sluta. Lutar just nu åt en d40.. d40x tror jag inte att jag kommer att behöva om det bara var upplösningen som skilde.. Detta pga att jag dragit en förutfattad mening om att den har större hus vilket passar mina stora händer.. Men ska naturligtvis prova en canon med.
Sen får jag väl försöka leta åt en med ett bra objektiv utöver standardobjektivet som medföljer eller köpa beggat.
Stativet får bli en senare historia om jag ska ha råd med ett bra objektiv... Får tillverka något tillfälligt själv så länge.
Mvh
Senast redigerat av Fallan (15 februari 2008)
Tänker...