2959
Sök

Hur kommer ja ner på 2ohm men inte under?

38 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
hej
ja hur kommer ja ner till 2ohm men inte under för mitt steg e bara stablit i 2ohm å i högre så tappar man ju efekt det e ett rockford forgate monoblock... å ja har 2x 12or (ALPHA) som ja har nere i 2ohm men steget piskar dom lite för hårt... så tänkte skaffa en 12a till men vet inte hur ja håller rätt ohm lr måste jag köpa 2 12or till? å i så fall orkar mitt steg med de :S ska sitta i en 745a...   //Mvh Olsson

6 851 Inlägg
18 februari 2008
ist. för att skaffa en till bas, VRID NER GAIN kontrollen..!!

38 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
ist. för att skaffa en till bas, VRID NER GAIN kontrollen..!!

Men för fan de fattar ja väl å.... men ja vill ha 3 12or ¨å mer bas då hjälper de inte att vrida ner den ... -.-

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 februari 2008
_Olsson_ skrev:
hej
ja hur kommer ja ner till 2ohm men inte under för mitt steg e bara stablit i 2ohm å i högre så tappar man ju efekt det e ett rockford forgate monoblock... å ja har 2x 12or (ALPHA) som ja har nere i 2ohm men steget piskar dom lite för hårt... så tänkte skaffa en 12a till men vet inte hur ja håller rätt ohm lr måste jag köpa 2 12or till? å i så fall orkar mitt steg med de :S ska sitta i en 745a...   //Mvh Olsson

går väl att seriekoppla basarna så  du kan fortsätta me steget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kejsare
547 Inlägg
22 februari 2008
Kopplar du ihop 3 st 12or på 4ohm så hamnar du på 1.33 ohm. Satsa hellre på en eller två nya basar av lite bättre klass än GAS Alpha.

Swedenrockers skrev:
Köp 2 tolvor till. Steget orkar driva det.

Har han fyra serie/parallellkopplade 12or så hamnar han på 1 ohm.

ironhead skrev:
_Olsson_ skrev:
hej

Antagligen det han har gjort, eftersom han kör på 2 ohm nu

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 februari 2008
Fernicus skrev:
Kopplar du ihop 3 st 12or på 4ohm så hamnar du på 1.33 ohm. Satsa hellre på en eller två nya basar av lite bättre klass än GAS Alpha.

Swedenrockers skrev:
Köp 2 tolvor till. Steget orkar driva det.

Har han fyra serie/parallellkopplade 12or så hamnar han på 1 ohm.

ironhead skrev:
_Olsson_ skrev:
hej

Antagligen det han har gjort, eftersom han kör på 2 ohm nu

Ytterligare ett exempel på där man tänker efter.....efter.

Håller med, antingen byta basarna, eller så nöja sig som det är. Eller ta risken att köra 1.33ohm mono, vilket inte garantin täcker, men som de flesta Rockford steg pallar ändå..bra kylning bara.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök