3753
Sök

kan man sätta in supra dump i en s40

1 661 Inlägg
18 december 2007
Japp, det funkar bra org på många bilar. För mig spelar det iallfall ingen roll ifall den fetar på lite när jag dumpar.  Vissa säker attt katten tar stryk osv men det är aldrig nåns katt som har tagit stryk. För motorn är det inget som är skadligt heller.

Smålänning
7 887 Inlägg
18 december 2007
speedshop skrev:
Haru sett en rally bil med dump??

Dumpen sitter där för att spara turbon, Normalt folk har inte tid/lust/pengar att byta/renovera turbon varje 5000:e mil eller så.

Det problemet finns inte på rallybilar smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

57 Inlägg
22 februari 2008
en såndär supra dump skulle man ha smile de är universal grejjer allt... kvittret som någon skrev om är INTE BRA och har igäl en god turbo med tiden om man har otur,
Öppen wastegate så har man allt ljud man böhöver smile

Drinking Buddy
89 Inlägg
22 februari 2008
Rätta mig om jag har fel men det där ''kvittret'' hörs väl om man kör utan avlastningsventil dvs att laddtrycket inte har någonstans att ta vägen när man släpper på gasen och studsar sedan tillbaka mot turbon därav kvitter ljudet ? sliter något ordentligt på snurran vad ja har hört.

Lämna ditt bakomflutna före dej.

Forummoderator
10 576 Inlägg
22 februari 2008
Flashrider skrev:
Rätta mig om jag har fel men det där ''kvittret'' hörs väl om man kör utan avlastningsventil dvs att laddtrycket inte har någonstans att ta vägen när man släpper på gasen och studsar sedan tillbaka mot turbon därav kvitter ljudet ? sliter något ordentligt på snurran vad ja har hört.

Det är min uppfattning också.  Man spänner dumpen så hårt att den inte öppnar på lägre laddtrycken av nån anledning...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Drinking Buddy
89 Inlägg
22 februari 2008
torpis skrev:
Flashrider skrev:

Det är min uppfattning också.  Man spänner dumpen så hårt att den inte öppnar på lägre laddtrycken av nån anledning...

okej jag syftade på utan en dumpventil men funktionen blir ju densamma om fjädern är för hård tongue

Lämna ditt bakomflutna före dej.

Sök