Lowrider Grejer vart finns det?

RobbstA "Lay It Low"
12 februari 2008 · 82 Inlägg

camaro67 skrev:
Här har du den åxo big_smile http://www.garaget.org/?car=48156

Kolla på hans filmer men tyckte det såg ut som att den var för seg för att ens kunna skutta med? men vad vet jag! smile kostar antagligen mera om man vill kunna göra det roll

LowLife Army
_Wallis_
12 februari 2008 · 4 506 Inlägg





Visseligen tomma plåtskal, men de e ju helt galna!

Och Impalan där, om du ska ha sådan styrka så får du ha rejäla grejer.
Det är ju inget "standard" eller "nybörjar" kitt presis.

Även me Regalen den måste ju vara ordentligt moddad för att kunna
uppnå de vinklarna & graderna?.. smile

Senast redigerat av _Wallis_ (12 februari 2008)

Kan du andas kan du dö.
T16_AeRo
12 februari 2008 · 712 Inlägg

Lär ju förstärka ramen ordentligt om man ska studsa omkring sådär.. Sen är ju frågan hur ofta man kommer utnyttja det oxå.

RobbstA "Lay It Low"
12 februari 2008 · 82 Inlägg

T16_AeRo skrev:
Lär ju förstärka ramen ordentligt om man ska studsa omkring sådär.. Sen är ju frågan hur ofta man kommer utnyttja det oxå.

hehe kommer antagligen utnyttjas rätt så hårt om man hade en sån bil!! smile

LowLife Army
RobbstA "Lay It Low"
12 februari 2008 · 82 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Även me Regalen den måste ju vara ordentligt moddad för att kunna
uppnå de vinklarna & graderna?.. smile

Jo antagligen men det skulle ju vara grymt kul att hoppa runt så där på stan big_smile

LowLife Army
Davey
23 februari 2008 · 69 Inlägg

RobbstA skrev:

camaro67 skrev:
Här har du den åxo big_smile http://www.garaget.org/?car=48156

Kolla på hans filmer men tyckte det såg ut som att den var för seg för att ens kunna skutta med? men vad vet jag! smile kostar antagligen mera om man vill kunna göra det roll

Tjena, killen med den bilen har ett 4pumps system från prohopper och kör bara på 24volt så därför går det lite segt, det som avgör om kan kan studsa/hoppa är vad du har för fjädrar fram och hur många volt du kör på.

För att kunna hoppa ska du upp i minst 36-48 volt vilket innebär 3-4 seriekopplade batterier, du ska även ha förstärkta bärarman och gärna förstärkt ram vilken innebär att du boxar hela ramen i 3mm plåt, för att trehjula ska du ha minst 3pumpar en till varje bakhjul och en till framhjulen och ha rätt viktfördelning över bakaxeln för att kunna tippa åt sidan.

Ska du bara höja sänka och studsa så räcker det med ett 2pumpssystem och jag skulle rekomendera att lägga lite extre åengar och köpa comp grejer, man tjänar på det i långa loppet, det skiljer inte mycke i pris.

Ska du däremot bara höja och sänka bilen föreslår jag airride då du får bra comfort i bilen.

Prohopper är det ledande märket när det gäller hydraulik och har vettiga priser med tanke på dollarkursen, jag beställde nyligen ett 2pumps compsystem som jag tror landade på ca 10lax med lite uppgraderingar så som längre cylindrar, fjädrar, powerballs m.m.

om ni vill lära er om hydrauler så råder jag er att besöka www.layitlow.com/forums där finns all information ni behöver om li letar lite.

Ta gärna en titt på min bil och i projekt och kommentera!

David

Senast redigerat av Davey (23 februari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang