3085
Sök

Lagligt enligt farbror blåing!

Fisketokig
2 997 Inlägg
6 januari 2006
Jag har längen funderat på leta upp ett regnummer till en likadan bil som mig i modell och färg som dessutom finns långt ifrån så chansen är extremt liten att någon misstänker nåt. sedan beställa extra skyltar med det nummret och köra med dem... det kan ju inte ge mer än lite böter och ingen skulle misstänka något som kan kopplas till mig.

Vid överklagande av den som vars nummer jag använder så kan det inte mer än konstatera att det är felskyltat.

Men kollar polisen vid en vägkoll och ser jag har felskyltat och det ligger 10 parkeringböter som det klagats på kanske det går illa.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Maizer
6 januari 2006
Martin 9-3 skrev:
Jag har längen funderat på leta upp ett regnummer till en likadan bil som mig i modell och färg som dessutom finns långt ifrån så chansen är extremt liten att någon misstänker nåt. sedan beställa extra skyltar med det nummret och köra med dem... det kan ju inte ge mer än lite böter och ingen skulle misstänka något som kan kopplas till mig.

Vid överklagande av den som vars nummer jag använder så kan det inte mer än konstatera att det är felskyltat.

Men kollar polisen vid en vägkoll och ser jag har felskyltat och det ligger 10 parkeringböter som det klagats på kanske det går illa.

Det vore ju bara rent idiotiskt för fan. Tänk om nån skulle göra likadant mot dig?
Jag skulle bli jävligt förbannad iaf.

Besserwisser
312 Inlägg
6 januari 2006
Martin 9-3 skrev:

Hahaha, ja det kan du ju försöka med, tror du går på en rejäl nit då. Men prova gärna. Dessutom är det ju bra att skylta med sina planer om brottshandlingar så här.

Fredrik, Laxå

2 Inlägg
6 januari 2006
Maizer skrev:
Martin 9-3 skrev:

Det vore ju bara rent idiotiskt för fan. Tänk om nån skulle göra likadant mot dig?
Jag skulle bli jävligt förbannad iaf.

Håller helt med Maizer.. Hade nog fan slagit ut framtänderna på den som dragit in mig i en polishärva som jag var oskyldig till. Usch !

404 Inlägg
6 januari 2006
Alltså varför bryr man sig om regplåtarna, kör med rånarluva så löser det sig.
Betvivlar starkt att det står i någon lag någonstans att förarens ansikte måste vara synligt vid färd.
Senast redigerat av Attenator (6 januari 2006)

Besserwisser
312 Inlägg
6 januari 2006
Attenator skrev:
Alltså varför bryr man sig om regplåtarna, kör med rånarluva så löser det sig.
Betvivlar starkt att det står i någon lag någonstans att förarens ansikte måste vara synligt vid färd.

Det har ingen som helst betydelse om ansiktet syns eller ej vad gäller biltullarna.

Fredrik, Laxå

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 januari 2006
Kanske ska tilläggas att det inte är allvarligt menat.

Kommer aldrig i kontakt med biltullar och kör lagligt men det är f*n ett "bra" sätt för den som vill komma undan =/

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Såld på Italienare
579 Inlägg
7 januari 2006
Martin 9-3 skrev:
Kanske ska tilläggas att det inte är allvarligt menat.

Kommer aldrig i kontakt med biltullar och kör lagligt men det är f*n ett "bra" sätt för den som vill komma undan =/

För den som vill komma undan men skiter ifall någon fattig student hamnar på granskning hos skatteverket.
Annars var det en jäättebra idé.
Ungefär lika bra som när sossarna höjde fastighetsskatten.

1 414 Inlägg
7 januari 2006
TeQuilla skrev:
Varför åker ni runt med dimljusen påslagna?
Inte nog med att det är olagligt, det är inte ens snyggt.

Vet att du stör dig på dimljusen och visst gör jag det också på de bilar där de är fel inställda, (pekar gud i baken), men om man har rätt inställda så är det faktiskt riktigt snyggt smile och jag kör med dom på smile

Men dom är inte bara snygga utan man får en helt annat syn i mörker mot vägkanten, har faktiskt klarat mig ifrån att köra på en hare en gång tack vare att jag fick syn på den där hel-ljusen inte belyste kanten...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

51 Inlägg
7 januari 2006
Nån som har sett knight rider? Den bilen kan ju byta skyltar på nolltid, om man ska ha nåt så är det en sån lol

51 Inlägg
22 februari 2006
om jag får fråga så ni som vill slippa tullarna så varför köper ni inte hide-away-reghållare??? skulle inte det vara praktiskt när man kör för fort och när man kommer till en biltull, eller har jag fel? tongue

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
22 februari 2006
Bör ej monteras så att kamerorna kan få
  problem att avläsa registrerings skylten.

Lägg “Kepan” innanför vindrutan för att visa missnöje.

varför skriver dom så? ironi eller?

Bmw osv..

BMW Power
2 362 Inlägg
22 februari 2006
UseDubbelTurbo skrev:

Ja dom måste ju säga något ju tongue man får inte skymma regskylten då hittar dom på något annat för att du ska ha en anledning av att köpa en sådan "kepa", även om du nu sätter den över reg-skylten wink

BMW, bogsering med wire :/

Driver
2 111 Inlägg
22 februari 2006
UseDubbelTurbo skrev:

De frånsäger sig allt som har med att slippa biltull att göra. De kan ju inte direkt skriva, "montera denna o slipp betala".

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök