3181
Sök

Varselljuse på RX-7 1990

65 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
jag har precis köpt en RX-7 1990 från tyskland och Instruktionsboken var därför på tyska. Så där fattar man ju inte så mycket.
Men jag undrar om det är någon som har en liknande rx-7 lr har haft en, som kan berätta hur man får igång halvljuset utan att "grodöronen" åker upp, så att det lyser genom glaset undertill istället?
Så att man kan ha det som varselljus.
jag har rattat o tryckt på alla knappar, men får det inte att fungera. I instruktionsboken står ett kapitell om just detta, men som sagt, min tyska är inte så bra.

65 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
INGEN som vet?

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Det kanske inte går. I Tyskland har dom inte "halvljuslagen" så du kanske måste koppla om lite själv? Annars kan du skriva av vad det står på tyska om det så ordnar vi en översättning. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

65 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Det kanske inte går. I Tyskland har dom inte "halvljuslagen" så du kanske måste koppla om lite själv? Annars kan du skriva av vad det står på tyska om det så ordnar vi en översättning. smile

Det är några bilder om just detta i boken, men vilken av alla texter som är om just det är svår att veta. big_smiletongue isåfall får ja kopiera typ 2 sidor.. tongue

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Ta en bild med hög upplösning på sidan & ladda upp så slipper du skriva av. Klarar jag inte av att läsa allt så är syrran lärare i tyska så det blir nog inga probz.

65 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Jag har nu lagt upp 4 bilder på mitt galleri från instruktionsboken, på vilket jag tror handlar om just ljuset.
Nu önskar jag bara någon som känner sig manad att översätta.. haha tongue

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Läser... Antar att du väntar med spänning? wink

65 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Läser... Antar att du väntar med spänning? wink

haha, ja, det har irriterat mig ett tag nu, hur f*n man får ner dom med ljuset tänt.. haha ;P

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Ok.. Har läst en stund nu. Prova att "dubbelklicka" helljusspaken. *håller tummarna*

65 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Gulmun skrev:
Ok.. Har läst en stund nu. Prova att "dubbelklicka" helljusspaken. *håller tummarna*

Jag går genast ut och testar, rapporterar så fort jag kommer in. tack fär hjälpen försten big_smile
men visst SKA det gå o få ljuset där nere? tongue

65 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Nepp, det fungerade inte, man bara blinkade med helljuset, iofs genom glasen, men man fick ju inte igång resten av all belysning, där bak o i instrumentpanelen osv.. hmm

man borde ju kunna starta halvljuset i vanlig ordning, men utan att dom åker upp, lr att man kan fälla ner dom sj.. hmm
Senast redigerat av Traver (28 februari 2008)

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 februari 2008
Ja det ska det. det ska gå "wenn der blinkerhebel gegen das lenkrad gezogen wird". blinkerhebel är blinkersspaken och lenkrad ratt. På sidan innan stog det nåt om zweimal blinkerhebel, därför skrev jag ovanstående.

Nån gång efter klockan nio ikväll är syrran hemma, kan rådfråga henne då. hon e grym på tyska...

Edit: Antar att du har testat den mittersta ratten till vänster?
Senast redigerat av Gulmun (28 februari 2008)

65 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Okej, hmm, jag har verkligen försökt att trycka o dra i o snurra på alla spakar, det måste vara något jag missat.. hmm

Ja jag väntar så gärna, bara jag kan få reda på detta väldigt irriterande problem.. tongue

* Klåpare
1 718 Inlägg
2 mars 2008
Ursäkta dröjesmålet, datakrash hemma. Sitter nu på jobbet... hmm Jo! Svarade i din gästbok, men skriver även här. DRA blinkerspaken åt vänster, eller tryck in den mot ratten. Något av det ska det vara. Säger syrran iaf.. smile

Sök