Jag ska byta underdel ifrån en B200FT till en B230FT och undrar vad jag behöver byta ? Är det samma boxar, samma kablar, allt sådant ? Måste veta lite innan jag börjar med sånt.
Större turbo kompenserar för mindre motorvolym Men om du ändå vill byta så är det ju bara o behålla topp o allt som har med sprutet o göra och bara byta ut själva blocket med innehål.
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
jim123 : inte häst antalet jag oroar mig för, då kunde jag lika gärna höja laddtrycket. jag tycker bara att bilen är slö på låga varv och om jag kompenserar det med laddtryck och sånt drar den bara mer bränsle och sånna saker tänker jag på
Volvo Knugen: jag har tänkt att bara byta underdel, men är det samma tändningsgrej vid svänghjulet och sådana saker ?
(Har aldrig sysslat med B200 motorn därför jag frågar så mycket )
jo det ska la va samma enda ja vet som skiljer är väl tryckklockan till wastegaten.. möjligt om boxen kasnke är olika ? men den e väl bara byta ut isf det är ju samam sprut på dem
okej ! jag tror inte att jag behöver byta boxar eftersom att jag bara ska byta underdel och inte sprut. Men jag tänkte på den dära saken som är vid svänghjulet vad den nu heter, om det är samma eller om det skiljer någonting ?