3544
Sök

Omöjligt med HKS På Volvo 940 Turbo?

18 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#1
Finns de något man göra för att få de och fungera?

Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2008
#2
HKS Vad?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Med.lem
3 759 Inlägg
12 mars 2008
#3
HKS gör allt från WG:s till oljeslangar till japsdämpare....

* Rubriken ska vara informativ så läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget." citat från första regeln i "Läs detta innan du skapar en tråd"-tråden
Senast redigerat av Mr_EmCom (12 mars 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

BMW fantast
1 172 Inlägg
12 mars 2008
#4
antar HKS SSQV??? dumpventil? bara att montera skulle ajg tro...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
12 mars 2008
#5
AeroMalm skrev:
antar HKS SSQV??? dumpventil? bara att montera skulle ajg tro...

Nej nej NEJ!!!!
Tex på bilar med LMM skall man inte bråka med sådant där. Använd en vanlig återcirkulerande avlastningsventil!

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 283 Inlägg
12 mars 2008
#6
MrTurbo skrev:
AeroMalm skrev:
antar HKS SSQV??? dumpventil? bara att montera skulle ajg tro...

Nej nej NEJ!!!!
Tex på bilar med LMM skall man inte bråka med sådant där. Använd en vanlig återcirkulerande avlastningsventil!

Faktiskt, skaffa öppet filter, jag kör på det nu och det låter najs som fan.

R.I.P. Michael Jackson!

509 Inlägg
12 mars 2008
#7
MrTurbo skrev:
AeroMalm skrev:
antar HKS SSQV??? dumpventil? bara att montera skulle ajg tro...

Nej nej NEJ!!!!
Tex på bilar med LMM skall man inte bråka med sådant där. Använd en vanlig återcirkulerande avlastningsventil!

Har inte bilen återcirkulerande orginal så är de ingen fara. Funkar fint med öppen dump på 940..

hej
291 Inlägg
13 mars 2008
#8
Thiger_84 skrev:
MrTurbo skrev:
AeroMalm skrev:
antar HKS SSQV??? dumpventil? bara att montera skulle ajg tro...

Nej nej NEJ!!!!
Tex på bilar med LMM skall man inte bråka med sådant där. Använd en vanlig återcirkulerande avlastningsventil!

Har inte bilen återcirkulerande orginal så är de ingen fara. Funkar fint med öppen dump på 940..

dock inte. har 945:a -95 med LH 2.4 det FUNKAR INTE med öppen dump. vad ja har hört så bilar med mapsensor ska öppen funka klanderfint smile

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

hej
291 Inlägg
13 mars 2008
#9
funkar med öppen dumpventil visst, det pyser å så. men du bränner upp katalysatorn + att lamdamätarn tänds för att blandningen är helt åt helvete.

om så många nu vill ha öppen dumpventil. så prova o flytta LMM till insugs sidan o sätt dumpen på avgassidan..

då kanske möjligtvis det kan funka.. vågar inte svära på de..


men ni med 940 turbo och LH 2.4 kör inte helst med öppen dumpventil. blir bara tråkigt för plånboken sad

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

8 251 Inlägg
13 mars 2008
#10
R0b1n skrev:
så prova o flytta LMM till insugs sidan o sätt dumpen på avgassidan..

Kan du utveckla det där? Lmm:en sitter ju direkt efter luftfiltret..? Och mycket mer på insugssidan än så är det svårt att komma? Du menar måhända inte att han ska sätta dumpen på trycksidan?
Och dump på avgassidan..?


18 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#11
Jo jag menar Dumpen , Jo jag har både Öppetfilter  Och återcirkulerande, JBR - K25 Dump ,  Men Men, Tack för Hjälpen


Sök