3689
Sök

Oldsmobil 455 -1972

2 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Hej! Undrar om någon har koll på vad för modell av förgasare som passar till en olds 455.
Det sitter en edelbrock 600 men den synkar inte helt. Tacksam fö svar.

269 Inlägg
16 mars 2008
Jag kör med en 600 på en 400 stroker och det funkar bra, men det är lite mickel med att ställa in den, här kan du ladda ned videos på hur man ställer in den http://www.edelbrock.com/automotive_new … vids.shtml

Mopar or no car:)

811 Inlägg
16 mars 2008
Holley 750 passar

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

2 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Hej och tack för svar. passar den "raktpå" eller behövs mellan platta?

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
16 mars 2008
Holley 750 är aldrig fel eller en deamon förgasare men dom kan va lite dyra alla fyrportare passar finns ju adapterplattor till dom ju men det går ju att mäta storleken för bult hålen så ska du se att det inte blir några problem skulle starkt rekomendera en holley 750 på den motorn hade jag i min olds med 455
men det gäller ju å ställa in den rätt med munstycken så kommer den gå som en dröm

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

269 Inlägg
16 mars 2008
Tycker att du skall prova att ställa in den ordentligt, ev kanske bestycka om den, djäkla skillnad på att lägga 500 spänn på munstycken eller 4000-4500 på en förgasare som du inte vet om den kommer gå bra med.
Har en exempel på en kille som åkte med dubbla 1050 holleys på en 440, han fick den aldrig att gå 100% sen snackade han med en snubbe i staterna, han bara garvade när han fick höra vad han hade överst på motorn, sa åt honom att hänga dit två st 650 istället, och djävlar vad det blev snurr i den motorn.
Har du ingen du kan låna en 750 av så du vet att du inte kastar penger i sjön??

Mopar or no car:)

Sök