2792
Sök

ni som bor i malmö.. vad tycker ni?

9 108 Inlägg
28 mars 2008
Inte för att jag varit där men kan inte tänka mig att det är några problem gentemot andra storstäder så länge man bor/håller till i rätt stadsdel?

93 Inlägg
28 mars 2008
FireTraXX skrev:
_Sofie_ skrev:
Själv ska jag ev plugga till hösten i Malmö. Men jag bosätter mig nog i Lund. Jag skulle aldrig våga bo i Malmö. Framför allt skulle jag aldrig våga ha bil i Malmö roll

Lund är en farligare stad än Malmö att bo i.
Det händer t.ex. fler våldtäkter och personrån i Lund än Malmö per capita.

Men ha så skoj, det är troligt att någon kommer ha skoj med dig iallafall.

Oj! Man går inte säker någonstans nu för tiden yikes

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

9 Inlägg
28 mars 2008
FireTraXX skrev:
_Sofie_ skrev:
Själv ska jag ev plugga till hösten i Malmö. Men jag bosätter mig nog i Lund. Jag skulle aldrig våga bo i Malmö. Framför allt skulle jag aldrig våga ha bil i Malmö roll

Lund är en farligare stad än Malmö att bo i.
Det händer t.ex. fler våldtäkter och personrån i Lund än Malmö per capita.

Driver du med oss eller? Mycket påhittat skitsnack ska man höra innan öronen trillar av. Rent bullshit

Det bästa med Malmö är vägen till Lund.

Rom bryggdes inte på en dag

217 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
finns det några sjyssta rock/punk ställen eller?
ska ner på intevju nästa vecka så man kan ju passa på att festa lite också big_smile

517 Inlägg
28 mars 2008
Skulle gärna ha källorna på att det är fler personrån per capita i Lund än i Malmö innan jag tar åt mig den informationen.......

/Martin - Wolfsburg GTI

385 Inlägg
28 mars 2008
FireTraXX skrev:
_Sofie_ skrev:

HAHA vafan tongue  sorry men de där lät kul tongue , men alla städer har väll sina bra och dåliga områden antar ja. Här i linköping har vi ju Skäggetorp. big_smile
nimoz

DFFL
9 020 Inlägg
28 mars 2008
MawE skrev:
Skulle gärna ha källorna på att det är fler personrån per capita i Lund än i Malmö innan jag tar åt mig den informationen.......

Efter att ha kollat på SCB och BRÅ så vinner Malmö, så jag hade fel.
Men med tanke på att det bodde 280 000 i Malmö och 105 000 i Lund vid årsskiftet så tycker jag att Malmö är säkrare än Lund ändå.
Malmö är en mycket större stad till skillnad mot Lund där allting händer mer centralt.

Antal brott per 100 000:
I Malmö: 20 360
I Lund: 13 661

Invånare i (Sista December -07):
Malmö: 280 801
Lund: 105 286

Brottstabell
Folkmängd

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mr.RoadRage
428 Inlägg
28 mars 2008
Malmö är väl ingen jätte lugn stad, men sååååå farligt som det låter på er andra är det väl inte, visst, som sagt vissa områden skulle jag inte springa igenom själv mitt i natten, men så är väl alla storstäder, Malmö är en fin stad och det finns fortfarande bra områden, och hela grejen med att "där skulle jag aldrig våga parkera min bil" e bara bullshit! Händer inte mer här än nån annan stad anser jag!

Rock och punk ställe?!? KB på bengsgatan vid möllevången är det första som jag kommer att tänka på!

Kom ner själv en helg och känn vad du själv tycker!
Senast redigerat av Mangeman (28 mars 2008)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

217 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Mangeman skrev:
Rock och punk ställe?!? KB på bengsgatan vid möllevången är det första som jag kommer att tänka på!

Kom ner själv en helg och känn vad du själv tycker!

åker som sagt ner på fredag.. lär ju som sagt inte vara sämre än alingsås. har en känsla av att malmö kommer passa mig utmärkt. smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 mars 2008
varför ska du flytta utomlands? trivs du inte i sverige?

217 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:

nä sverige suger big_smile

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 mars 2008
lodan skrev:
richardoo290 skrev:

nä sverige suger big_smile

ok, du kommer nog hem igen när du får hemlängtan och har tröttnat på kebab tongue

217 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
haha.. kebab kan man ju inte tröttna på.. hur gött som helst ju! smile
Senast redigerat av lodan (28 mars 2008)

Livsnjutare
403 Inlägg
28 mars 2008
lodan skrev:
ska ner på intevju nästa vecka så man kan ju passa på att festa lite också big_smile

haha, du får nog börja gilla hiphop/rap om du ska trivas ^^

Gta Iv 31april

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 mars 2008
-S40- skrev:
lodan skrev:

haha, du får nog börja gilla hiphop/rap om du ska trivas ^^

och såndära arab-musik, en bra sak dock är att man inte behöver betala för taxi där.
dem har flygande mattor istället ^^

l33t
65 Inlägg
28 mars 2008
lodan skrev:

Vi äter framför allt falafel. tongue

Nä vad ska jag säga, Malmö är då inte farligare eller jobbigare än någon annan riktig storstad. (Obs, Göteborg och Stockholm är inte riktiga storstäder, tänk STORT). Det finns busområden, men det finns det alltid. Jag känner ingen som oprovocerat åkt på stryk ute på stan.

Allt handlar bara om vart man bor, vi bodde i stan innan men tröttnade och flyttade ut till bunkeflostrand. Det finns områden jag aldrig skulle bosätta mig i men om du kommer utifrån och bara vill ha något snabbt kanske du inte är så petig. Vill du ha en lista över vettiga värdar kan jag pma en liten lista där du nog kan få tag i bostad snabbt bara du har jobb.

Livsnjutare
403 Inlägg
28 mars 2008
snutte skrev:
lodan skrev:

Nä vad ska jag säga, Malmö är då inte farligare eller jobbigare än någon annan riktig storstad. (Obs, Göteborg och Stockholm är inte riktiga storstäder, tänk STORT). Det finns busområden, men det finns det alltid. Jag känner ingen som oprovocerat åkt på stryk ute på stan.

Allt handlar bara om vart man bor, vi bodde i stan innan men tröttnade och flyttade ut till bunkeflostrand. Det finns områden jag aldrig skulle bosätta mig i men om du kommer utifrån och bara vill ha något snabbt kanske du inte är så petig. Vill du ha en lista över vettiga värdar kan jag pma en liten lista där du nog kan få tag i bostad snabbt bara du har jobb.

hehe, jag känner massor av folk som åkt på stryk oprovocerat.. Det är sanningen.. inte direkt så att ngn muckar med ett gäng "nysvenskar"

Gta Iv 31april

Mr.RoadRage
428 Inlägg
28 mars 2008
-S40- skrev:
snutte skrev:
lodan skrev:

hehe, jag känner massor av folk som åkt på stryk oprovocerat.. Det är sanningen.. inte direkt så att ngn muckar med ett gäng "nysvenskar"

Jag vet folk som fått på truten i Göteborg oxå helt oprovocerat, och DET är oxå sanning......... nu tog i.o.f.s. snuten dom och dom trodde att min polare var en annan kille som hade strulat med någons brud, men ändå!

Händer i varje stad!

93 Inlägg
28 mars 2008
richardoo290 skrev:

Haha big_smile

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
28 mars 2008
Dammfri
Mellanheden
Kronprinsen
Slottstaden
Fridhem
Bunkeflo
Limnhamn
västra hamnen (extremt dyrt dock)

ett par lugna områden.........

Big nono.......
Rosengård
Lindängen
Holma
Krocksbäck
Persborg
Södervärn........

Nu e jag inte så bra på öst o väst och så, men håller du en malmökarta framför dig, så är det den vänstra sidan om stan du skall till, och försöka undvika den högra sidan om stan, mitt tips iallafall! smile

Sök