4268
Sök

Dodge vs Chevrolet?

6 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Har liten erfarenhet av amerikanska bilar så jag chansar på lite stöd o hjälp här.

Går i köpvånda och har snöat in på två i princip lika bilar, en dodge o en chev..

Bör tillägga att det är diesel o pickuper det handlar om. (nya bilar)

Tacksam för synpunkter!

/Mattias

104 Inlägg
31 mars 2008
Exakt vilka modeller rör det sig och vilka saker söker du synpunkter på?

Harder Better Faster Stronger

6 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Dodge ram 2500 megacab

Chevrolet Silverado 2500HD crewcab

Mest är jag intresserad av kvaliteten/livslängden på prylarna. Motorer, korrosionsskydd osv..

Sen har jag hittat frihjulsnav till Dodgen. Finns sådana till cheven?

ElectroRaggare
885 Inlägg
31 mars 2008
Känns nästan som det är hugget som stucket på så pass nya pickisar, kvaliteten är.. -tja , Amerikansk.. big_smile (plastig)
Bägge gör bra motorer, dodgen ska väl ge mer sportigt intryck av sig.
Det hela hänger nog mer på priset / utrustningen / Utseendet.
Själv tycker jag att dodgepickisarna är mycket snyggare än chevapickisarna. (de nya då förståss big_smile)
Senast redigerat av NxV (31 mars 2008)

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

8 156 Inlägg
31 mars 2008
Jag gillar dom mjukare linjerna på Dodgen. När det gäller det tekniska, kvalité och sådant, så har jag ingen aning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
31 mars 2008
är det bara jag som tycker chevan är snyggare, dodgen ser ju ut som en 50 tals pickis i nyare modell

945 Inlägg
31 mars 2008
CHEVROLET IS MADE IN DETROIT!
by idiots!

Nä men allvarligt Dodge helöt klart.
Cheva pickisar ser man ju hela tiden, inte lika vanligt med Dodge pickisar, = högre coolhetsfaktor big_smile
dessutom så är ju dodgen enligt mig en mycket snyggare bil.
Jag håller ju på med äldre jänkare och där är det ju så att vill man ha en bil med billiga reservdelar så är det cheva som gäller, men va det gäller nyare bilar är det kanske hugget som stucket.

blinka blått om du vill rejsa!

1 171 Inlägg
31 mars 2008
Jag tycker också chevan är mycket snyggare. Men en sak fattar jag inte varför heter chevrolets pick-up-er ingenting? Har de något namn? 2500 säger ju inget om att det är en pick-up, inte heller silverado säger att det är en pick-up (kan ju lika gärna vara en suburban, silverado är väl bara utrustningsnivån), om det är en extended eller crewcab så vet man ju att det är en pick-up, men annars då?

Har märkt att det typ är helt omöjligt att söka på blocket på ett sätt som man får med bara alla pickuper.

6 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Tack för alla svaren! Tyvärr är jag helt obegåvad vad det gäller bilars yttre=det spelar ingen roll hur de ser ut. Jo, ärligt är det faktiskt så. Kvalitet o teknik är betydligt intressantare istället. Pris o utrustning på dessa två är dessutom identiskt så där får man ingen hjälp att välja. Hur ser amerikanare ryktesmässigt på chev o dodge? Vi i sverige har ju en åsikt volvo vs saab..

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 mars 2008
Dodge! Helt klart. Nya Chevan ser ju inte bra ut alltså..
Dessutom har Dodge lite trevligare motoralternativ.. big_smile
HEMI, Cummins dieseln.. bl.a  mmmmm...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

6 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Lutar åt dodge alltså..!? Hoppas att rostskydd är skapligt då, men kan kanske vara på sin plats att börja hos dinitrolcenter eller nåt motsvarande? Har dock lite funderingar kvar ang Allison låda kontra dodgens alternativ..

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
1 april 2008
tycker du ska satsa på Dodge smile

C H E V R O L E T <3

ElectroRaggare
885 Inlägg
1 april 2008
Ett bra rostskydd det första du gör är nog inte fy skam.
Visserligen har jag först nu börjat få lite bubblor i lacken under dörrarna på min, och den är 18 år gammal.. men visst rostar de.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

6 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
Gärna med motivering.. Klappar på axeln o hejarramsor kan jag ordna men kunniga vänner med konkreta tips saknar jag..!wink

6 Inlägg
1 april 2008
Trådstartare
18år?? Det måste väl vara minst godkänt? Vad jag vet så kan väl vilken bil som helst se ut som ett lik efter 18år. Vilken modell? Skötselråd? Förutom att behandla den och tvätta den noga o ofta då?!

Sök