Beror lite på vem man frågar, men det ska va värt uppåt 15hk om man har mappning för det. Det är väl inte direkt effektökning som märks utan att den drar bättre, framförallt över 4000 rpm.
Lånar tråden lite Är det en fördel att ha GLT kammar i en T5a som bara är chippad (BSR steg 1)? Om det är det och, som jag, ändå ska byta ventiltätningar så kan man ju lika bra passa på o byta? Blir det bättre eller måste man mappa specifikt för GLT kammarna för att få den där extra responsen över 4000 varv?
Lånar tråden lite Är det en fördel att ha GLT kammar i en T5a som bara är chippad (BSR steg 1)? Om det är det och, som jag, ändå ska byta ventiltätningar så kan man ju lika bra passa på o byta? Blir det bättre eller måste man mappa specifikt för GLT kammarna för att få den där extra responsen över 4000 varv?
Om det är en fördel eller inte är väl upp till var och en att bestämma. Ska man ändå isär med alltihop så kan man byta på en gång. Nej, du behöver inte mappa specifikt för kammarna för att få den att dra bättre. Märks klar skillnad på en bil som är orginal för övrigt.
Men inget som att det man vinner över 4000 varv förlorar man under 4000? Bara fördelar eller?
På en 2,3 så märks det inte så mycket, men lite klenare upp till 2000 varv blir den, brukar dock märkas betydligt mer på 2,0. Mellan 2000-4000 går den som innan kam-bytet.