3986
Sök

första bil?????

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
tjena jag har tänkt på att köpa en första bil snart men ja vet inte vilken ja vill ha..jag har tänkt på massor som tex 300zx, 3000gt, s4 biturbo, autotech volvo, bmw m3 e36 osv..behöver lite hjälp om vilken ja ska köpa:P

7 120 Inlägg
7 april 2008
Till att börja med.. Har du råd med någon av de här bilarna?

Bärs!
3 456 Inlägg
7 april 2008
ZZZzzzzz....

Det finns massor med liknande trådar, kolla i dom så får du säkert svar på det du vill veta...

Garaget.org peakade 2008.

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
om jag inte hade råd så skulle ja inte fråga lrhur;)

7 120 Inlägg
7 april 2008
christianos skrev:

Kostar att köra/äga också vettu. Inte bara inköp wink

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
christianos skrev:

Kostar att köra/äga också vettu. Inte bara inköp wink

aa ja vet de är ju försäkring, motordelar, service åå massor me saker ja vet

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
v8rickard skrev:
köpe en 740, det är en bra bil big_smile

haha bra tips..

Skaune
7 april 2008
Köp en vanlig bil till o börja med! visst 300+ hästar e kanske inte hysteriskt mycket, men det kommer säkert lägen när du kör en sådan bil då du önskade att du kanske hade mer rutin! Köp en lite snällare GTI bil istället!

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Axor skrev:
Köp en vanlig bil till o börja med! visst 300+ hästar e kanske inte hysteriskt mycket, men det kommer säkert lägen när du kör en sådan bil då du önskade att du kanske hade mer rutin! Köp en lite snällare GTI bil istället!

tycker inte om snälla bilar;)..

364 Inlägg
7 april 2008
Du kan köpa en äldre bmw... 325 e30 de e schyssta bilar, eller köp min;)

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
LilD skrev:
Du kan köpa en äldre bmw... 325 e30 de e schyssta bilar, eller köp min;)

haha nej tack....

Markolainen
7 april 2008
Värst vad alla gnällde på att han INTE ska köpa en lite vildare bil.tongue
Men som alla säger när en sådan här tråd skapas:
Vad är det du helst vill ha? Turbo eller inte? 2 eller 4 dörrar? Mycket hästar? Låg vikt? osv.
Det finns ju hur många bilar som helst för ~100k som har mycket pulver, så du måste nog specificera dig lite mer.

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Markolainen skrev:
Värst vad alla gnällde på att han INTE ska köpa en lite vildare bil.tongue
Men som alla säger när en sådan här tråd skapas:
Vad är det du helst vill ha? Turbo eller inte? 2 eller 4 dörrar? Mycket hästar? Låg vikt? osv.
Det finns ju hur många bilar som helst för ~100k som har mycket pulver, så du måste nog specificera dig lite mer.

äntligen en som förstår:)..helst turbo med lite extra pulver men inte för mkt så att bensinen tar slut vid uppvärmningen ba..2 eller 4 dörrar spelar ingen roll, så låg vikt spelar heller ingen roll egentligen..åå aa ja tänkte för ca 100k..

8 156 Inlägg
7 april 2008
Har man inte bestämt sig så skulle mitt råd vara att skaffa en billigare bil och köra med den ett halvår eller så. Sen när man börjar tröttna på den sega gamla bilen så kan man uppgradera till något som man vet att man vill ha.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

73 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Har man inte bestämt sig så skulle mitt råd vara att skaffa en billigare bil och köra med den ett halvår eller så. Sen när man börjar tröttna på den sega gamla bilen så kan man uppgradera till något som man vet att man vill ha.

hmm de skulle man kunna göra men nu äre så att jag har ju ungefär ett halvår på mig åå tänka på vilken ja ska ha, de va därför ja fråga nu wink

Administratör
11 955 Inlägg
7 april 2008
Sök i forumet, du kommer hitta mycket tips, jag lovar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök