3454
Sök

Nissan skyline förbjuden! (i USA)

2 014 Inlägg
14 april 2008
Förbudet gäller alla generationer av Skyline, inte bara R34. R32 GTR kan registreras för lagligt bruk på allmän väg i vissa delstater, under förutsättning att den importeras i delar (fråga mig inte varför).

Totalt hann Motorex importera och registrera ett hundratal Skylines, varav 12 st R34 GTR.

Crall skrev:
Att Skyline är förbjudet i USA var ingen nyhet för mig, inte heller att dom viker sig som stanjol-papper när man krockar.

Jag kan då av egen erfarenhet intyga att så inte är fallet.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

"The Stig"
390 Inlägg
15 april 2008
Tur man bor i Sverige då big_smile

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

169 Inlägg
15 april 2008
Såg det programet med hehe stackars rednecks höhö inte lätt med en japansk bil som piskar dem smile

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

Byfåne
368 Inlägg
15 april 2008
Att det är olika regeler i olika länder är ju inget nytt. Skylinen har alltid varit olaglig i USA. Lite därför den har fått sån stor status bland trimmar på andra sidan Atlanten. Var ju några Mitsu EVOs som inte var lagliga i USA OCH Europa pga av att Mitsu inte orkade/vill läga ner pengar på att göra en version som klarade vår krav på utsläpp.

333 Inlägg
15 april 2008
Stämmer att Nissan Skyline är förbjudna i USA. Det finns några st lagliga som togs in av Motorex för några år sen innan dom la ner.

det är dock möjligt att få dom reggade i vissa stater och få plåtar på dom. Men dom blir inte mer lagliga för det. Det som saknas är en "federal title".

Självklart går det att få in en import och få den laglig. Men det är ingen som vill ta den kostnaden.

Att bilen inte skulle klara krockkraven osv stämmer inte.
Att få bilen att klara avgaskraven går ju alltid att få till om man vill så det är inte problemet.
Utan det är just att det saknas en "federal title" till bilmodellen.
Senast redigerat av yakozan (15 april 2008)

Sök