2689
Sök

Kontrakt mot stöld av affärside

454 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Jag undrar hur man kan skydda sig mot att den man presenterar sin affärside för inte snor den ? finns det nått papper han kan skriva på ??

Diamond
540 Inlägg
16 april 2008
du kan ju alltid skaffa patent först!!  lr så pratar du med nån advokat som har din idé nedskrivet!!

I'm Rick James Bitch!

719 Inlägg
16 april 2008
Ända är väl att söka patent. Annars avslöjar man ju endast en affärsidé för tex banken om du ska låna till kapital eller nära vänner man litar på för råd och synpunkter!

live free, die young.

8 885 Inlägg
16 april 2008
Är affärsidén en tekniskt ny produkt eller produktionsprocess så kan man söka patent.
Annars kan du inte söka patent, bästa är att skriva ett avtal.

Fotograf på tierpidag.se

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 april 2008
Mm precis, skriv ner din idé i förväg och datera, ha vittnen som skriver under osv...patentera en affärsidé osv e inte så lätt, isf skulle Pressbyrån vilja ha patent på å va kiosk osv tongue

151 Inlägg
16 april 2008
Men lycka till med patent det är typ överdrivet dyrt att ens söka, har varit inne på sånna spår sad

454 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Det är en hemside/affärside som jag och en vän ska presentera för en tredje part som vi vill ha med .... finns det avtal man kan skriva ? gäller ett eget avtal man skriver med vänners underskrift ??

8 885 Inlägg
16 april 2008
ryttersson skrev:
Det är en hemside/affärside som jag och en vän ska presentera för en tredje part som vi vill ha med .... finns det avtal man kan skriva ? gäller ett eget avtal man skriver med vänners underskrift ??

Ta hjälp en en jurist för att utforma avtalet.
Det ska vara med vitesvilkor m.m och är det mycket pengar det är frågan om så är det nästan ett måste att ha hjälp en en jurist för att få med allt i avtalet.
Är det mindre belopp så kan man säkert snickra ihop ett eget.

Fotograf på tierpidag.se

20 Inlägg
17 april 2008
Om du inte har något vittne så kan du skicka ett rekomenderat brev till dig själv.

Så gör musiker för att skydda sin låtar.

Spela in låten, bränn den på en cd, Skicka till dig själv i rekomenderat brev. Funkar hur bra som helst.
Senast redigerat av Örat (17 april 2008)

2 911 Inlägg
17 april 2008
Upprätta en NDA mellan er.

Sök