3072
Sök

slutsteg s60

85 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
hej!
tänkte koppla in ett slutsteg till att driva en baslåda i min volvo s60 -01 och behöver lite tips av er som har gjort det! vart jordar man bäst!? hittade en jordning under baksätet på höger sida... sen har jag volvos orginal stereo hu-803 måste jag ha någon adapter för att koppla in remote och lågnivå!? visst går pluskabeln på vänster sida? då drar jag lågnivån på höger sida?

mvh johannes

21 761 Inlägg
12 mars 2006
Jag brukar rekommendera bulten för bältet bak men en del tycker att skruvarna för fjäderbenet bak också fungerar bra, det viktiga är att fästpunkten är kraftig och att det är helt plåtrent där kabelskon ska sitta. Strömkablarna brukar ligga på vänster sida så då ska lågnivån gå på höger för att minimera risken för störningar, helt rätt.

85 Inlägg
14 mars 2006
Trådstartare
ok tack för tipsen "Drönirettab" ! batteriet sitter ju i skuffen och + kablarna ser ut att gå på vänstra sidan fram men är inte säker.. orkar fan inte riva halva inredningen för att ta reda på det tongue nån som vet hur kablarna ligger? och om det är lätt att dra lågnivån?

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
14 mars 2006
du drar den lättast på h-sidan.
lossa innstegslisten h-fram i framkanten först(den del som går upp mot instrumentbrädan) lyft sedan listen rakt upp sitter med 2-3 klips haka loss från klädslen på b-stolpen.
fäll fram h-sittdyna och lyft upp instegslisten h-bak börja med den biten som går in under sittdynan.
Nu kan du lägga ner kablen längsmed golvmattan.

Smoke Tires Not Drugs.

Sök