Startmotor som bara är "lite" sönder?

Carolinew
18 april 2008 · 25 Inlägg

Hade min bil (Audi A3 1.8 -00 13500 mil) inne på service idag, på Mekonomen verkstad.

Den vanliga servicen (bara olje- och filterbyte i princip) gick på 2200:-, men fick även en offert på mer saker... Den stora saken var att startmotorn var paj enligt verkstan. Riktigt illa menade han.

Men vadå? Kan en startmotor vara "lite" sönder? Antingen så funkar den och bilen startar eller så funkar den inte och bilen startar inte? Eller? hmm Jag har själv inte märkt något, men jag kan å andra sidan inget om bilar heller. Och det vet verkstan om.

Och om den nu är "lite" sönder, kan något annat gå sönder eller förvärras av att den inte är som den ska? Känns lite surt att punga ut med ytterligare 4200 spänn som det skulle kosta att göra vid det.

Senast redigerat av Carolinew (18 april 2008)

HOLLELLE
18 april 2008 · 409 Inlägg

jag hade kört (startat? big_smile) tills det rasar och sen jagat fatt i en på skroten.

olirc
19 april 2008 · 245 Inlägg

Japp kör på rasteorin. Har t om sprungit igång en bil pga startmotorproblem lol eller snarare sad pga regn men en startmotor kan inte kosta så mycket och så svårt är det inte att byta den.

bonden_
19 april 2008 · 171 Inlägg

det är bara köra det.. så länge bilen får att starta så är det ingen farastartmotorn gör ingen åvärkan på något annat smile så tuta å kör å spara dom pengarna

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06
Woogensea Volvoturbo For Life
19 april 2008 · 366 Inlägg

Ja, kör för fan, Audi delar e dyra som dom är så skit i verkstan å fixa en begagnad när de behövs....fast de e ju surt dock om du är beroende av bilen å den bara vägrar starta söndag kväll.....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang