2838
Sök

Gas 12" x 2 och 4-kanals slutsteg, paket!

32 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Tjena!

Någon som har erfarenheter av det här paketet 900ALPHAX4100, ALPHA212?

Alltså lådan med dubbla 12" basar och ett 4-kanaligt slutsteg. Är det värt 2300kr?

Tacksam för snabba svar mvh Rasmus
Senast redigerat av Raggebagge (27 april 2008)

Jaguar XJ12 -95 Westminster Blue, Rieju Drac Colorline -01,Fiddy 125cc

263 Inlägg
27 april 2008
det är värt sina kronor, har själv kört med samma. Du får rejält me bas för pengarna smile

Bjuuuu han!!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
27 april 2008
Håller med ovan! Gas slår MDS alla gånger vid dessa bekostnade ( Lågpris )
Då gas tål mer stryk & håller bättre

C H E V R O L E T <3

28 Inlägg
29 april 2008
Raggebagge! GAS ska du självfallet ha, bättre än MDS. Fråga dom på BRL vad dom säger om deras 4-kanaligt GAS steg. Till mig skrattade dom och sa att det finns bättre steg. Så jag kollade på deras GAS 1600W steg, ett mono. Jag tyckte det såg skitbra ut, men när jag frågade dom och mina vänner som har ett sånt så säger dom att steget brinner lätt. Så jag skulle ha köpt samma paket som dig, men blev rekomenderad av BRL att köpa deras Rockford Fosgate Punch 300W mono slutsteg. Det är kvalité och spelar skiten ur ett 1600W GAS steg och det 4-kanaliga GAS steget. Rockford steget kostar 2498:- så jag fick steget + GAS 12" basarna för 2600kr. Otroligt nog! Ska monteras in i helgen och spelas!

801 Inlägg
30 april 2008
efter EGEN erfarenhet, så tycker jag att du ska köpa basarna löst, och bygga egen låda till dem, dem färdiga är lite små, kommer drastiskt öka ljudtrycket inne i bilen om du bygger egen låda.

16 197 Inlägg
30 april 2008
dr_pepper_90 skrev:
Raggebagge! GAS ska du självfallet ha, bättre än MDS. Fråga dom på BRL vad dom säger om deras 4-kanaligt GAS steg. Till mig skrattade dom och sa att det finns bättre steg. Så jag kollade på deras GAS 1600W steg, ett mono. Jag tyckte det såg skitbra ut, men när jag frågade dom och mina vänner som har ett sånt så säger dom att steget brinner lätt. Så jag skulle ha köpt samma paket som dig, men blev rekomenderad av BRL att köpa deras Rockford Fosgate Punch 300W mono slutsteg. Det är kvalité och spelar skiten ur ett 1600W GAS steg och det 4-kanaliga GAS steget. Rockford steget kostar 2498:- så jag fick steget + GAS 12" basarna för 2600kr. Otroligt nog! Ska monteras in i helgen och spelas!

va de deras nya silver monoblock du menar??   brinner de steget lätt?? då måste dom ha gjort nåt tok knas vill ja säga... har själv 10 st såna steg i demobilen ja bygger nu å de funkar hur bra som helst.. smile   

å de steget e rätt "kapabelt" me tacke på priset..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

28 Inlägg
1 maj 2008
evilaudio skrev:
dr_pepper_90 skrev:

va de deras nya silver monoblock du menar??   brinner de steget lätt?? då måste dom ha gjort nåt tok knas vill ja säga... har själv 10 st såna steg i demobilen ja bygger nu å de funkar hur bra som helst.. smile   

å de steget e rätt "kapabelt" me tacke på priset..

Jag tror säkert steget är bra.. Men dom sa här på BRL i Luleå att dom ska inte ta hem några fler sånna pga dom som köpt dom har kommit tillbaka o sagt att det brunnit. Vette fan, då måste BRL här uppe fått ett last med kassa steg.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 maj 2008
Jag kör med en GAS 10" och polarn som hjälpte mig dra kablarna bak blev förvånad över vilket himla bra ljud det kom ur den lilla högtalarn. big_smile Har ett GAS Alpha steg monokopplat på 300W, drar både djupt och har bra snärt i basen. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök