3242
Sök

Mindre turnéfordon - Tips?

10 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Hej

Spelar med ett band och vi behöver köpa ett mindre turnéfordon. Det är så galet dyrt att hyra.
Vi har klarat oss med en Renault Trafic, så vi söker något liknande, gärna billigt.
Det ska finnas plats för 6 personer (men ännu hellre om det finns plats för 7 st vore bra).
Sedan ska det finnas ett mindre lastutrymme som rymmer ett trumset, två förstärkare, 2 synthar, 3 gitarrer och lite väskor.
Lastutrymmet i Renault Trafic var helt ok, men man sitter ju väldigt trångt.

Har tittat på alternativet begagnad Chevrolet Van, men de drar ju så vansinnigt mycket soppa (läste någonstans att de kan dra 3,3 liter milen) och då finns det ju ingen ekonomi i den transporten.
Jag är riktigt dålig på bilar och alla modeller och hoppas få några råd om vad man ska leta efter och kanske vad man ska akta sig för.

Någon som har tips?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 april 2008
Cheva van DIESEL. V8 fast i diesel. Drar som en normal bil smile
Sen så reggar ni bil som lastbilsreggad & kommer undan med halva skatten wink

C H E V R O L E T <3

Skaune
7 april 2008
brad62 skrev:
Hej

Spelar med ett band och vi behöver köpa ett mindre turnéfordon. Det är så galet dyrt att hyra.
Vi har klarat oss med en Renault Trafic, så vi söker något liknande, gärna billigt.
Det ska finnas plats för 6 personer (men ännu hellre om det finns plats för 7 st vore bra).
Sedan ska det finnas ett mindre lastutrymme som rymmer ett trumset, två förstärkare, 2 synthar, 3 gitarrer och lite väskor.
Lastutrymmet i Renault Trafic var helt ok, men man sitter ju väldigt trångt.

Har tittat på alternativet begagnad Chevrolet Van, men de drar ju så vansinnigt mycket soppa (läste någonstans att de kan dra 3,3 liter milen) och då finns det ju ingen ekonomi i den transporten.
Jag är riktigt dålig på bilar och alla modeller och hoppas få några råd om vad man ska leta efter och kanske vad man ska akta sig för.

Någon som har tips?

Skriv dina krav ang inköpspris o.s.v så e de lättare o komma fram till något!wink

10 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
Pris. Givetvis så billigt som möjligt.
Kan man komma under 50.000 vore det grymt, men jag antar att det är svårt.

När det gäller Cheva van. Vad ska man tänka på då?
Har hört att vissa årsmodeller är sämre än andra i konstruktionen.
Är det någon speciell man ska leta efter då?

5 042 Inlägg
7 april 2008
brad62 skrev:
Pris. Givetvis så billigt som möjligt.
Kan man komma under 50.000 vore det grymt, men jag antar att det är svårt.

När det gäller Cheva van. Vad ska man tänka på då?
Har hört att vissa årsmodeller är sämre än andra i konstruktionen.
Är det någon speciell man ska leta efter då?

Titta på en som är fri från rost.
Sen att den har insprutningsmotor.
O att den är servad & inga missljud.

C H E V R O L E T <3

10 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
jag och bilar...

insprutningsmotor?

RM-operatör
667 Inlägg
7 april 2008
Chrysler Grand Voyager? Bensinare med automat ligger på 0,8/milen. Blir kanske lite svårt med sakerna, men på med takräcke och box så får ni plats med väskor och synthar där=)

5 042 Inlägg
7 april 2008
brad62 skrev:
jag och bilar...

insprutningsmotor?

Ingen förgasar motor, Inspruting är direktinsprutning av bensinen o spar mer bensin & svarar snabbare på gas osv.

C H E V R O L E T <3

10 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
En Chrysler Grand Voyager såg jag ute igår... den är för liten.
Några andra förslag på fordon eller är det bara Chevrolet Van V8 med diesel och insprutning som gäller?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
4 maj 2008
Kan tänka mig att ni redan funderat över det, men en bil till 7pers + släpkärra kanske vore något? wink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2008
En kille på jobbet är med i KändiZ Orkester (nystartat dansband) och dom är ju visserligen inte 7 pers men dom har iaf någon chrysler van och puttrar runt i smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök