3655
Sök

Stolar i baksätet

Ptysch
74 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
Tjena, vad behövs för att man ska få sätta 2 stolar i baksätet ?
Regbesiktning? Hur ska det sitta fast isf?
Nån som har erfarenhet av detta?

Ptysch
74 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
Ok, låter väl bra.

Är det ågon som vet mer exakt vad som gäller, så man inte blir tagen av farbror blå smile

Ptysch
74 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
Är det ingen mer som vet nåt om detta? :S

"A Johlsson"
302 Inlägg
19 mars 2006
Går det överhuvudtaget att regbesiktiga med 2 stolar i baksätet? Jag hade det ett tag i min Mk2'a men jag fick ta bort det inför besiktningen då det inte "var godkänt". Vet om andra som gjort samma sak helst med tanke på att deras bilar var nyare och drogs med sitt "hlebilsgodkännande". Jag gav upp det iaf då man måste göra så mycket med paneler och liknande för att få det riktigt snyggt i en Mk2'a, så, i år bir det orginal med omklätt baksäte istället. smile

Ptysch
74 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
så du menar att det enda sättet att få den igenom en besiktning är att sätta tillbaka baksätet ?
Har ju sett bilar i tex bilsport med stolar bak, hur gör dom då?

"A Johlsson"
302 Inlägg
19 mars 2006
Jag vet faktiskt inte (känner dock till en av de där från "Bilsport" och han lyfter ut dem för varje besiktning då bilen är en nyare Golf), blev stoppad den sommaren och "varnad" iaf av de kära trafikpolierna, och då det inte finns några riktiga fästen utan allting blir egettillverkat vid ett sådant bygge så skulle jag tro att gubbarna på Bilbesiktningen skulle bli lite griniga, de vet ju aldrig hur fästen och så har byggt och hur pass hållbara de är. Åker du in utan baksäte kan de ju säga att du får en 2'a på det om du inte ska typa om bilen för enbart två passagerare, så jag tror att det skulle bli gnäll från dem om man satte dit två sportstolar, vissa kan ju till och med gnälla lite om det framtill i bilen.

Vilket som, jag satte tillbaka allting orginal, besiktade, och sedan så edsnade jag på det hela, byggde en ljudinstallation över hela bakdelen istället och fick två superfina stolar till att lira Gran Turismo i. =p

Esc Racing
98 Inlägg
19 mars 2006
det ska gå att besiktiga med två stolar i baksätet vet dock ej hur riktigt men polarn har gjort det kan fråga honom

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets

Esc Racing
98 Inlägg
19 mars 2006
vet att det dom tittar mest på e bältenes funktion när du ahr sportstolar i fram iaf

Esc Racing See You On The Streets Mvh//Ballen
Support Brillko Racing
Super Sonic
King Of The Streets

136 Inlägg
19 mars 2006
pilocereus skrev:
Tjena, vad behövs för att man ska få sätta 2 stolar i baksätet ?
Regbesiktning? Hur ska det sitta fast isf?
Nån som har erfarenhet av detta?

Fråga Almqvist Racing här på garaget han vet nog eftersom han ska ha stolar ibak i sin 240

http://www.garaget.org/?car=15095

Sök