3934
Sök

Konstigt fel på nackstödsskämr, flimmer när film visas

22 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#1
Har kopplat in två nackstödsskärmar som fungerat perfekt tills en "polare" började pilla. Det skumma felet är att om man har skärmen på och har musikspelaren (bilden med skip, play m.m) framme på huvudeneheten (kenwood kvt 522 dvd) så visar den allt perfekt på skärmen i nackstödet. Men så fort man starar en film så börjar den flimmra med vågräta ränder. Har testat flera olika skivor men det blir samma hela tiden.

Verkar ju inte som det är något fel på kopplingar eller dylikt eftersom den visar bra bild med musikspelaren. OBS att den ena fungerar även när man visar film och den "trasiga" fungerade från början.

Har testat att byta kanal på skärmen och allt som finns i menyerna men det verkar inte vara något sånt han pillat på. Enligt honom stängde han bara av den och sen startade den själv och var så.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
27 maj 2008
#2
Kolla efter inställningar till skärmens eller stereons bildfrekvens, låter som om någon varit och pillat på den tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

22 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#3
Men du menar att det är olika signal från huvudenheten om det är en ett filmklipp eller om det är "musikspelarbilden" ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 maj 2008
#4
Swedenrockers skrev:
Kan vara PAL eller NTSC. Gå in i den fungerande skärmens meny och kolla vad den är inställd på.
Osz skrev:
Men du menar att det är olika signal från huvudenheten om det är en ett filmklipp eller om det är "musikspelarbilden" ?
Så kan det också vara då PAL och NTSC har just olika uppdateringsfrekvenser, iaf vad jag vet tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök