Har 2 st slutsteg i bilen och har tidigare dragit en 21 mm strömkabel till bagagen med fördelningsblock där bak.. Men nu funderar jag på att dra bak 2 st kablar istället räcker det med att dra 2 st 8 mm bak då?
Det beror helt på hur mycket effekt du tar ut ur stegen.
mvh Jonas
Kojloj skrev:
Har 2 st slutsteg i bilen och har tidigare dragit en 21 mm strömkabel till bagagen med fördelningsblock där bak.. Men nu funderar jag på att dra bak 2 st kablar istället räcker det med att dra 2 st 8 mm bak då?
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Jag skulle dra mer än 2st 8mm2 kablar. En 8mm2 räcker till det lilla steget, men till 4-kanalaren bör du ha grövre. Så, antingen drar du en 8 och en 16mm2, eller en 21mm2 till båda.
mvh Jonas
borka_grabben skrev:
tja jag skulle föredra 2 st grövre kablar för du får ju mer ström till stegen då...
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Tänkte du helt allvarligt dra mindre än 21 kvadrat? Det är väl ingen kundinstallation där man snikar in på grejorna? Se till att du drar ordentligt när du ändå håller på att härja i bilen.
/Göran
Kojloj skrev:
Okej, alltså jag har köpt ny bil så jag har inga kablar alls..
det 4-kanaliga: 4x70 watt RMS, 2x200 watt
det 2-kanaliga: 2x60 watt RMS, 1x180 watt
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Tänkte du helt allvarligt dra mindre än 21 kvadrat? Det är väl ingen kundinstallation där man snikar in på grejorna? Se till att du drar ordentligt när du ändå håller på att härja i bilen.
/Göran
Kojloj skrev:
Okej, alltså jag har köpt ny bil så jag har inga kablar alls..
det 4-kanaliga: 4x70 watt RMS, 2x200 watt
det 2-kanaliga: 2x60 watt RMS, 1x180 watt
öö hallå eller..? Jag frågade väll här i forumet för att jag inte riktigt visste eller? Tycker det där svaret jag fick av dig inte hör hemma här.. Du såg väll att jag redan hade fått (riktiga) svar? Onödigt att skriva då!
Jag skulle dra mer än 2st 8mm2 kablar. En 8mm2 räcker till det lilla steget, men till 4-kanalaren bör du ha grövre. Så, antingen drar du en 8 och en 16mm2, eller en 21mm2 till båda.
mvh Jonas
borka_grabben skrev:
tja jag skulle föredra 2 st grövre kablar för du får ju mer ström till stegen då...
Okej, behåller min 21 mm2 kabel då.. tack för svaren!
Sorry, jag tolkade ditt första inlägg felaktigt som du allvarligt funderade på dubbla 8 kvadrat.
/Göran
Kojloj skrev:
öö hallå eller..? Jag frågade väll här i forumet för att jag inte riktigt visste eller? Tycker det där svaret jag fick av dig inte hör hemma här.. Du såg väll att jag redan hade fått (riktiga) svar? Onödigt att skriva då!
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI