3802
Sök

går i nybilstankar NYA PASSAT CC

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Lite sugen på en sån här vagn nu  PASSAT CC

jag tycker den är riktigt läcker , men som bil borde den oxå vara bra? som Audi tex vet man är bra bilar. Och nyare Skoda. Tänker mkt på Passat CC just nu. Kan inte bli fel med 19-20 tums hjul , lite soft-toning av rutor osv

Hur är 2.0 turbo motorn? ni som kört den tex en Audi ? För det är väll samma 200hästare? Vilket är inga problem att chippa till ca 240hk?

http://www.automobilesreview.com/gallery/vw-passat-cc/vw-passat-cc-02.jpg

http://autoworld.files.wordpress.com/2008/04/vw_passat_cc_2.jpg

http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/cc_passat/cc_passat011.jpg.big.jpg

http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/cc_passat/cc_passat012.jpg.big.jpg

http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/cc_passat/cc_passat072.jpg.big.jpg

Ingen som provkört eller äger sådan bil och vill ge ett par ord?

MVH Beyond

712 Inlägg
31 augusti 2008
Jag har kört den vanliga Passaten som är nästan samma, och den är helt underbar och köra min åsikt.
Men denna är 10ggr snyggare än vanliga sedan, och den är väldigt "modern" om man kollar tekniskt sett.

VW gör riktigt sköna bilar..
Men kan tänka mig att denna CC kommer kosta en del, eller?

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

1 754 Inlägg
31 augusti 2008
Allt jag vill säga om den är att jag känner lika för Mercedes CLS: Jag gillar verkligen designen!

Dock börjar du CCn på 269k. Jag kollade upp vad en CC jag skulle vilja ha skulle kosta. Den hamnade på circa 325k. (200hk)
Senast redigerat av Holiace (31 augusti 2008)

Jag kan inget om allt.

712 Inlägg
31 augusti 2008
Holiace skrev:
Allt jag vill säga om den är att jag känner lika för Mercedes CLS: Jag gillar verkligen designen!

Dock börjar du CCn på 269k. Jag kollade upp vad en CC jag skulle vilja ha skulle kosta. Den hamnade på circa 325k. (200hk)

för 325 kan man få bättre bil smile
och mer power...

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
ja den bör nog va skön . priset är lite högt kanske . men det är ju på gränsen till en lyx bil nästan så det kanske inte är så farligt ? 

men om man vill ha den som enligt bilderna

2färgat läder
dsg låda
navi
metallic

så är man säkert så långt ute som 350-360 ?  då är det kanske lite högt , får kalkylera
men en 340 får man väll räkna med? brukar gå pruta 10-15 tusen på en ny bil om man slår till på en med mkt utr och inte velar

nån som har lite pris koll ? så man vet om det är läge att ens provköra liksom

MVH Beyond

dARKiE
5 031 Inlägg
31 augusti 2008
Jag gillar den, reklamen är ball också (den med leoparden) såg inte den första gången faktiskt haha wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

huh?
10 427 Inlägg
31 augusti 2008
Inte funderat på Audi A5 då? Inte lika utmärkande linjer på bilen, men mycket snygg smile
För lite med två dörrar?

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
steifan skrev:
Inte funderat på Audi A5 då? Inte lika utmärkande linjer på bilen, men mycket snygg smile
För lite med två dörrar?

A5 är otroligt het. Älskar A5. men är i behov av 4dörrar, typ svensson bil. men gärna med lite design och mer känsla än en Volvo och Saab  . och gärna nått nytt spännande . gillar formen och stilen på 4dörrar coupe. ända sen jag såg CLS MB . Men CLS börjar nog vid 500tus begadde sad

MVH Beyond

2 283 Inlägg
31 augusti 2008
Köp denna helt klart.
Finns ju inte många av dem i Sverige kan jag tänka mig smile

R.I.P. Michael Jackson!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
ja körde denna idag faktiskt big_smile fanns på atteviks i tranås... fullutrustad 200 hk... inte för att ja e avundsjuk för de e ja verkligen inte men ja gillar den inte, den e skitliten i kupén jämfört me min o ja vill ha de stor... men min polare älskade den så smaken e som baken... plus ja fick en trisslott me för att ja körde den.. big_smile

Inspiration comes standard

Avstängd
367 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:
ja körde denna idag faktiskt big_smile fanns på atteviks i tranås... fullutrustad 200 hk... inte för att ja e avundsjuk för de e ja verkligen inte men ja gillar den inte, den e skitliten i kupén jämfört me min o ja vill ha de stor... men min polare älskade den så smaken e som baken... plus ja fick en trisslott me för att ja körde den.. big_smile

snacka om TESTPILOTER lol

Men den var smidig och hade mer handling och bilkänsla än ditt stora fartyg? wink

MVH Beyond

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
beyond skrev:
Edvinoo skrev:

snacka om TESTPILOTER lol

Men den var smidig och hade mer handling och bilkänsla än ditt stora fartyg? wink

de va fult väder o tråkigt fan men den va skön att köra fan.... fick upp den till 200 på nolltid...
den e un derbar att köra men ovanligt för mig bara att de e lite trång...

SLK
610 Inlägg
31 augusti 2008
Tycker den är riktigt fin och bekväm! Grundpriset är runt 260.000 kr och man får mycket för pengarna! smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
alminjo skrev:
Tycker den är riktigt fin och bekväm! Grundpriset är runt 260.000 kr och man får mycket för pengarna! smile

den ja körde va fullutrustad o om ja skulle köpa den skulle ja inte köpt mindre saker än de för den e så snygg just för att den e fullutrustad big_smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
31 augusti 2008
glömde ja säga att ja fick en triss med big_smile

Avstängd
367 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
Edvinoo skrev:

så va blev de 25 tusen i månaden i 25 år? lol

OJ det var inga problem utr denna bilen . den hamnade på 400 tusen så som jag ville ha den yikes

nu när jag skärpte till mig så kosta den

Pris: 365 700 kr (inkl. moms) hmm

Modell:
Passat CC
Motor:
TSI 200 Tiptronic
Tillval:
- Premiumpaket : bixenon.läder.silver inredningspaneler.osv
- Lättmetallfälgar Interlagos 18 tum Sterling Silver (tog ej chromade för jag ska ha dessa orginal på vinter)
- Multifunktionsratt med växlingspaddlar ,kan va kul och ha
- Navigation RNS 510 DVD Dynaudio Sound  600w  .deras värsta navi/ljudpaket så man slipper leka med basar
- CD-växlare i handskfacket , ja självklart
- Parkeringssensorer fram och bak 
- Sidokrockkuddar och bältessträckare bak
Färg:
Reflex Silver
Klädsel:
Läder/Alcantara - Black : mjukare och skönare me Alcantara ,kanon på vinter som sommar = aldrig frysa ballle eller steka ass

snabb slå till ,inget vela.  förhandlingsbart till  350.000kr ?
får nog fundera en hel del till här samt kalkylera

MVH Beyond

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 september 2008
beyond skrev:
Edvinoo skrev:

så va blev de 25 tusen i månaden i 25 år? lol

OJ det var inga problem utr denna bilen . den hamnade på 400 tusen så som jag ville ha den yikes

nu när jag skärpte till mig så kosta den

Pris: 365 700 kr (inkl. moms) hmm

Modell:
Passat CC
Motor:
TSI 200 Tiptronic
Tillval:
- Premiumpaket : bixenon.läder.silver inredningspaneler.osv
- Lättmetallfälgar Interlagos 18 tum Sterling Silver (tog ej chromade för jag ska ha dessa orginal på vinter)
- Multifunktionsratt med växlingspaddlar ,kan va kul och ha
- Navigation RNS 510 DVD Dynaudio Sound  600w  .deras värsta navi/ljudpaket så man slipper leka med basar
- CD-växlare i handskfacket , ja självklart
- Parkeringssensorer fram och bak 
- Sidokrockkuddar och bältessträckare bak
Färg:
Reflex Silver
Klädsel:
Läder/Alcantara - Black : mjukare och skönare me Alcantara ,kanon på vinter som sommar = aldrig frysa ballle eller steka ass

snabb slå till ,inget vela.  förhandlingsbart till  350.000kr ?
får nog fundera en hel del till här samt kalkylera

350 yikes

Med vanliga standardrabatter innan prutning hamnar man på 336 papp + 8000:- i värdecheck på tillbehör och service då..

Så att gå från 365700 till bara 350000 är ju inte ens 5% lol

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Avstängd
367 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
vilka standart rabatter har du?  smile

MVH Beyond

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 september 2008
beyond skrev:
vilka standart rabatter har du?  smile

Fan jag tror jag räknade på 8%.... men det är nog bara 7% som man har i rabatt som bondjävel (LRF)

+ Premie upp till 12000:- beroende på modell.

Det är hyffsade rabatter iaf.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

3 Inlägg
1 september 2008
Har ganska nyligen beställt en passat CC. Hamnade på ganska precis 300K efter ca 20K i rabatt.

Passat CC
Färg:
Deep black
Motor:
TSI 200 manuell
Tillval:
- Larm
- Parkeringssensorer fram/bak
- Stereo RCD-510 med dynaudio sound
- Lättmetallfälgar Interlagos 18 tum Sterling Silver
- Vinterhjul på alufälgar

Från början beställde jag backkameran, men eftersom den är försenad så blev det sensorer i stället.
Enligt uppgift ska bilen gå i produktion V39 och leverans ca 3 veckor senare.
Senast redigerat av samplehead (1 september 2008)

Sök