2958
Sök

Lack och rostskydd på nybil...

4 Inlägg
13 februari 2006
Trådstartare
Är ny här på forumet och undrar ett par saker.
Kommer få min nya bil i mars. Jag har tänkt att både rostskydda den och lägga på ett lackskydd. Frågan är om jag kan göra det direkt eller om man måste vänta ett tag? En försäljare påstod att allt befintligt rostskydd försvann om man skickade in bilen på rostskyddsbehandling direkt.

Och kan man lackskydda bilen direkt eller måste man typ låta lacken härda eller liknande innan man gör en sån behandling?

Tack på förhand!

/Micke

Subaru Outback -06

1 432 Inlägg
13 februari 2006
Så länge den inte kommer direkt ifrån produktionsbandet så bör du kunna lackskydda den... Annars lär du nog få vänta  någon månad. bara för att vara på den säkra sidan...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

1 453 Inlägg
13 februari 2006
moestberg skrev:
Kommer få min nya bil i mars. Jag har tänkt att både rostskydda den och lägga på ett lackskydd. Frågan är om jag kan göra det direkt eller om man måste vänta ett tag? En försäljare påstod att allt befintligt rostskydd försvann om man skickade in bilen på rostskyddsbehandling direkt.

Och kan man lackskydda bilen direkt eller måste man typ låta lacken härda eller liknande innan man gör en sån behandling?

Tack på förhand!

/Micke

"Lackskyddet" från tillverkaren brukar inte vara något speciellt. Jag skulle lämnat in bilen på en av de större firmorna (MrCap, Ditec) och låtit dem lägga på ett ordentligt skydd.

42 Inlägg
14 februari 2006
sveddan skrev:
moestberg skrev:

Tack på förhand!

/Micke

"Lackskyddet" från tillverkaren brukar inte vara något speciellt. Jag skulle lämnat in bilen på en av de större firmorna (MrCap, Ditec) och låtit dem lägga på ett ordentligt skydd.

Precis slå en pling till Mrcap, Ditec, mm och hör med dom så får du dom svar du vill ha;)

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy

Sök