4348
Sök

Skrotade bruksbilen idag. Ville bara dela med mig av min upplevelse

Körv
3 535 Inlägg
4 september 2008
DusanMandick skrev:
decib3L din käf##a jäkel tongue jag påstod inte att volvo är skit (även om ja tkr de nu men), visst e de synd om honom, men så gamla bilar är en fara på vägen, se bara hur de gick för honom här. o nu va de ju tur att muren klara sej ! big_smile

Det gäller å vara snabb wink

Är ingen volvoraggare, men har absolut inget emot volvo.

Du får ta det med en nypa salt smile

Truckdriving Man

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
4 september 2008
steifan skrev:
Mr_EmCom skrev:
kolvas skrev:

är det en varning om att du kör på parkering eller att du har körkort överhuvudtaget?

*OBS* IRONI *OBS*

Såg en tråd i går tror jag, om nån som varit nära en liknade händelse pga dålig/gammal bromsvätska, den tråden hätte nått i samma stil..
Därav namnet

I kombination med StarPerformer däck också. Dålig kombination wink

Har du något mot StarPerformer däck? Kom upp till herrhagen så gör vi upp! wink

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Jag blev något förvånad när vi skulle dra hem den, stoppade på strömkablen som hoppade av vid krashen och vred om nyckeln

https://www1.garaget.org/archive/50/49646/102671/102671-1030441.jpg

Stråkastaren fungerade!
Det ända som egentligen gick sönder var Spolarvätskebehållaren, Höger position och Blinkersglas/ljus och ett litet litet jack i nederkanten av kylaren (därav allt vatten)

Tutan lät lite annorlunda också tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Med.lem
3 759 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:

Synd. Annars så går de väll på försäkringen? Eller va de oförsäkrat?

Ja sjävlklart kör jag oföräkrat.. roll

Jaa man vet ju inte med dig. Du har ju inte direkt alla krokodiler i vallgraven direkt wink

För övrigt är det väll omöjligt att köra oförsäkrat, de där otäckingarna på trafikförsäkringsföreningen går väll in såfort en bil inte är trafik fösäkrad?

Random Hero
4 047 Inlägg
4 september 2008
decib3L skrev:
DusanMandick skrev:
decib3L din käf##a jäkel tongue jag påstod inte att volvo är skit (även om ja tkr de nu men), visst e de synd om honom, men så gamla bilar är en fara på vägen, se bara hur de gick för honom här. o nu va de ju tur att muren klara sej ! big_smile

fattar inte varför du alltid ska lägga dej i allt o va en "smartass" är du likadan i livet lr e det bara en cool attityd på gorg ? men jaja ! alla tkr vi olika

Dog food lid. Backwards

Med.lem
3 759 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
_freddes skrev:
det Måsste ha gott rätt fort?..

MAX 35km/h

Jagmenar de där skopet hade ju vält om jag kört typ 50-60..

Det ser nästan altid ut att ha gått fortare äv va det gjorde när man krockar med nått såpass hårt som ett vägg eller träd å sånt som inte ger vika

16 197 Inlägg
4 september 2008
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

Ja sjävlklart kör jag oföräkrat.. roll

Jaa man vet ju inte med dig. Du har ju inte direkt alla krokodiler i vallgraven direkt wink

För övrigt är det väll omöjligt att köra oförsäkrat, de där otäckingarna på trafikförsäkringsföreningen går väll in såfort en bil inte är trafik fösäkrad?

men denna "försäkring" täcker inte skador på bilen utan skador som händer på andra/andras saker.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

3 059 Inlägg
4 september 2008
30km/h ??? Du har ju broms-spår på 10 meter, kanske lite mer.. Nitar jag bromsarna på nån av mina bilar i 30 kan jag då aldrig få till bromsmärke på över 10 meter.. inte ens på grusväg. inte ens på buggyn som bara väger 6-700 kilo..
O skadorna på bilen sen då..
Ja det är en jevla tur att man inte har en volvo som blir halvt mos i 30km/h efter att ha låst bromsar i över 10 meter. O dessa säger dom ska vara säkra.. sicket skämt.

Va ska hända med högen nu då.. raka vägen till skroten eller??
Senast redigerat av Smajly (4 september 2008)

Med.lem
3 759 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
Mr_EmCom skrev:
camaro67 skrev:

men denna "försäkring" täcker inte skador på bilen utan skador som händer på andra/andras saker.

Jo det är jag medveten om, jag har bara vanlig trafikförsäkring på den så...

Men det är smällar man får ta.

Körv
3 535 Inlägg
4 september 2008
DusanMandick skrev:
decib3L skrev:
DusanMandick skrev:

fattar inte varför du alltid ska lägga dej i allt o va en "smartass" är du likadan i livet lr e det bara en cool attityd på gorg ? men jaja ! alla tkr vi olika

Ja så kan de va.. Får väl lugna ner mig kanske smile

Truckdriving Man

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 september 2008
Smajly skrev:
30km/h ??? Du har ju broms-spår på 10 meter, kanske lite mer.. Nitar jag bromsarna på nån av mina bilar i 30 kan jag då aldrig få till bromsmärke på över 10 meter.. inte ens på grusväg. inte ens på buggyn som bara väger 6-700 kilo..
Ja det är en jevla tur att man inte har en volvo som blir halvt mos i 30km/h efter att ha låst bromsar i över 10 meter. O dessa säger dom ska vara säkra.. sicket skämt.

Testa att tvärnita på rullgrus på stenhård belagd väg ska du se. Kanar värre än på is.. Blir som kullager och dom går ju inte alltför trögt. wink
Synd på 245'an. hmm
Verkade vara i bra skick, som andra sagt.
Hoppas det löser sig och att det inte blir vårdslös körning...
Dom borde ju kunna se på spåren och att det inte tog alltför illa att det inte gick fort alls.

Kul bild på när du rev igång den med ljusen pekande åt alla håll. big_smile
Med en sån stridsvagn tar det lite smisk innan dom dör. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Med.lem
3 759 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Smajly skrev:

Som Irmscher Vectra säger, rullgrus är djävulskt halt!

En polare vill köpa v-lådan. Men ska se vad storsläggan kan göra. En ny volvokyl är inte dyr. Och alla styrleder och sådant klarade sig fint.

Gärdes/is bil kanske.

Tur att det just var en 240, dom växer ju på träd så det är ju bara att plocka delar hos nån kompis. smile

3 059 Inlägg
4 september 2008
Irmscher Vectra skrev:
Smajly skrev:

Testa att tvärnita på rullgrus på stenhård belagd väg ska du se. Kanar värre än på is.. Blir som kullager och dom går ju inte alltför trögt. wink
Synd på 245'an. hmm
Verkade vara i bra skick, som andra sagt.
Hoppas det löser sig och att det inte blir vårdslös körning...
Dom borde ju kunna se på spåren och att det inte tog alltför illa att det inte gick fort alls.

Kul bild på när du rev igång den med ljusen pekande åt alla håll. big_smile
Med en sån stridsvagn tar det lite smisk innan dom dör. wink

Bor på landet omgiven av massvis av grusväg i alla dess former.. Av att dömma av det man kan se på bilderna så ligegr det inte särskilt mycket grus där heller.. och ett område på mer än 10 meter gånger 10 meter kallar jag inte litet.. hahaha
Nä, Varning till er andra som ska handla på Lidl.. Kolla datum på paketet och kör inte fortare än du kan hantera...
Varför varna överhuvudtaget föresten? Vad vill du varna för igentligen?? Lidl eller?
Gå in på Lidl och hävda att det är deras fel så kanske du kan få ett presentkort på tysk mjölk eller nått annatgott.

Jaja kör dne till skroten så slipper den ta serverplats nu när den inte är så snygg längre.
Senast redigerat av Smajly (4 september 2008)

187 Inlägg
5 september 2008
Smajly skrev:

jag må ha missat något, men var ser du att bromsspåren är 10m ?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 september 2008
Smajly skrev:
Jaja kör dne till skroten så slipper den ta serverplats nu när den inte är så snygg längre.

Som om du har nåt bättre att komma med. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Med.lem
3 759 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
Smajly jag förstår inte din otrevliga ton..

Påstår du att jag ljuger? Och varför jag varnar? hm, ja. Tänkte dela med mig av min nya erfarenhet så andra kanske tänker på detta och på vad som KUNDE ha hänt

7 100 Inlägg
5 september 2008
fan va surt hmm
volvon såg ju ut att vara i riktig bra skick!
vart med om de där förut ja med,dock så klarade sej bilen!

synd att inte polisbruden var rödhårig!för har hon rost i taket så har hon nog en fuktig källare lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Med.lem
3 759 Inlägg
5 september 2008
Trådstartare
bmx skrev:
fan va surt hmm

synd att inte polisbruden var rödhårig!för har hon rost i taket så har hon nog en fuktig källare lol

Mjo den var i kanonskick!

HAHAHA

Down n`out
514 Inlägg
5 september 2008
Mr_EmCom skrev:
bmx skrev:
fan va surt hmm

Mjo den var i kanonskick!

HAHAHA

haha xd big_smile

Down n`out

Sök