3147
Sök

skillnad på bränslechip mellan de olika stegen till saab 9000 2,3t?

10 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
ja, som rubriken lyder så undrar jag om det skiljer något på chipen mellan steg 1 och steg 3? har fått för mig att det bara är kringutrustningen som skiljer dessa steg åt, dock än så länge bara vilda spekulationer, vore tacksam om någon kunde hjälpa mig ut ur denna djungel av ovetande kommentarer på diverse hemsidor.
tack på förhand //åberg

10 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
ingen som åker saab och vet hur det ligger till? =O

1 019 Inlägg
19 september 2008
Det varierar. Gissar att du kollat på Speedparts hemsida och att det gäller bilen i avataren?

2 164 Inlägg
19 september 2008
De är båda i ett för dom sitter på samma ställe.

MVH

F

10 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
ja det gäller min saab 9000-92, men vad kom vi fram till? det handlar om speedparts chip, jag undrar om jag måste uppgradera till deras steg 3 chip eller om det är samma? ser ut som att steg 1,2,3 heter likadant men jag är osäker.

1 019 Inlägg
21 september 2008
megahertz skrev:
ja det gäller min saab 9000-92, men vad kom vi fram till? det handlar om speedparts chip, jag undrar om jag måste uppgradera till deras steg 3 chip eller om det är samma? ser ut som att steg 1,2,3 heter likadant men jag är osäker.

Mejla dom och fråga. När jag frågade för 5-6 år sedan så var det samma. Inte särskilt troligt att det ändrat sig men bäst svar får du från SP.

2 164 Inlägg
21 september 2008
I och med att de bara är 1 chip som allt sitter i så byts de varje gång.
På dom äldre är de 2!

MVH

F

1 019 Inlägg
22 september 2008
Fredrik-79 skrev:
I och med att de bara är 1 chip som allt sitter i så byts de varje gång.
På dom äldre är de 2!

Det är "de äldre" som det snackas om.

10 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
okej okej:) när blev det ett chip? man kanske ska ta och fråga dem i alla fall då, det vore underbart om man inte behövde chippa om bilen en gång till. jag är helt ny på saab så ni får ursäkta alla dumma frågor:P

864 Inlägg
23 september 2008
När det gäller nordicuhr så ska det iaf vara olika chip(programvara) mellan varje trimsteg...hur det ligger till med SP har jag dock ingen aning om...
Senast redigerat av Tuffhaggman (23 september 2008)

10 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
okej okej, nu kom jag och tänka på en annan sak... kan man vinna mera effekt med detta chip genom att byta till andra spridare och öka laddtrycket? utan att någonting går sönder alltså? räcker chippet till det, jag har alltså steg 1 nu.

10 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
?:p

1 019 Inlägg
26 september 2008
megahertz skrev:
okej okej, nu kom jag och tänka på en annan sak... kan man vinna mera effekt med detta chip genom att byta till andra spridare och öka laddtrycket? utan att någonting går sönder alltså? räcker chippet till det, jag har alltså steg 1 nu.

Ska du byta spridare så måste du även byta till ett bränslechip anpassat efer dessa spridare. Laddtrycket sköts av DI/APC-chippet så vill du ha högre laddtryck får du byta det chippet.

10 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
okej okej smile tack för svaren, nu har man lärt sig något igen;)

Sök