4355
Sök

Erfarenheter EBAY.de

18 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
Hejsan, tänkte beställa lite styling delar till min bil från Ebay.de, tänkte kolla om det är någon som har beställt därifrån tidigare. Är det någon som vet på ett ungefär vad frakten för delarna kan ligga på när det är från tyskland?

tack för alla tip och råd jag kan få

/ Ted

German Engineering
9 083 Inlägg
19 september 2008
Min kontakt har ett konto hos Ebay.de och har sagt att frakten är ungefär en hundring om det inte är mer. Beror på storleken också på delarna. Han har hittat en turbokit till Golf III GTi, men det kostar som fan tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

3 390 Inlägg
19 september 2008
Jag handlar det mesta till Audin på ebay.de....

Mina Angeleyes kostar här 2795:-  från ebay.de betalade jag 1500:- INKL frakt.

Se bara till att de fraktar till Sverige och att de accepterar Paypal. Vilket underlättar allt OTROLIGT mycket då man får allt klart med adressen det ska betalas till, vilket objekt och sen omvandlar dom ju pengarna så man får allt i SEK.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

18 Inlägg
19 september 2008
Trådstartare
Hehe ja det skulle ju vara helt suveränt. Men hur fungerar det där med Paypal då? har aldrig använt mig av det tidigare.

Ja jag satt o letade lite delar och det var ju helt suveräna priser! smile

2 924 Inlägg
19 september 2008
Tänk på att Ebay.de inte är en återförsäljare utan det är som Tradera men med mestadels olika företag men alla skickar inte till Sverige.

Fraktpriset är väldigt svårt att säga en uppskattning på, det beror på leveranssätt, leveranstid, vikt, storlek osv....är ju lite skillnad att skicka en dekal som t.ex ett avgassystem även från Tyskland.

Tänk på att det nästan alltid är förskottsbetalning som gäller, även via Paypal och då behöver du ett betalkort typ VISA.
Senast redigerat av peegee (19 september 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Diamond
540 Inlägg
19 september 2008
du för över pengar till paypal, och pengarna förs över till dem.  även lite av en mer säker e-handel. då du kan få tillbaka pengarna om du inte fått några varor..

Har själv köpt en hel del grejer från ebay.de  och betalar alltid via payal, men har betalat direkt till deras konton med..

I'm Rick James Bitch!

3 390 Inlägg
19 september 2008
Eftersom det är som Tradera så lever rätt många företag på sina omdömmen som man får/ger så det är inte så många ( som jag sett ) som har överdrivet mkt dåliga omdömmen...

paypal är, som någon skrivit här, en betaltjänst för säker överföring över nätet. Skaffar du ett konto där och köper en vara på Ebay av en säljaren som använder sig av den tjänsten så kan du betala varan direkt efter avslutad auktion.

Då läggs allt som har med betalningen att göra in automatiskt. Det enda du behöver göra då är att kontrollera att det är rätt leveransadress och godkänna det rätta beloppet som man får omvandlat från EURO till SEK.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Subarist
131 Inlägg
19 september 2008
Just tyskar tycker jag är väldigt dåliga på att använda PayPal. Jag har handlat därifrån några gånger men endast 2ggr har de accepterat Paypal. Men det brukar inte vara några problem ändå. Bara säljaren har många positiva omdömen kan man nog känna sig ganska säker.

1 059 Inlägg
19 september 2008
har handlat där ca 10 gånger senaste året o det har funkat kanon.Köpt allt från stötdämparkit 40 euro i frakt till skärmar ,org reservdelar.
Oftast så kan du kolla frakten när du är inne o kollar på varan.Bläddra ner o så klickar du i Sweden så står frakten.Andvänder paypal o levtid 5 dagar till 15 arbetsdagar.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

646 Inlägg
19 september 2008
Funkat hur bra som helst alltid för mig, frakten varierar ju men brukar oftast hamna på nån hundring eller 2. tid allt ifrån 2 dagar till 2 veckor!

MVH Mikael

12 086 Inlägg
19 september 2008
Ebay är kalas, från hela världen!
De fraktar ofta med DHL från tyskland, vettiga priser och oftast hemkört till dörren.

Sök