3369
Sök

Pimp my ride sprayfärg?

27 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Detta är kanske ett litet konstigt inlägg men, tänker färga min chromade fälgar så de blir blanksvarta med en chromad ring smile
Snackade med en kusin till mig idag och han sa att han såg någon burkspray på pimp my ride som de bara sprayade direkt på fälgen och det blev hur jävla bra som helst, utan någon som helst blästring eller något. Någon som vet vad det är för spray? tongue

Low is a lifestyle
956 Inlägg
24 september 2008
hmm... Pimp my ride ja.... funkar väl så länge bilen stog där när dom byggde den?

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

956 Inlägg
24 september 2008
Tror inte ens att dom skulle andvända en sprayburk på en fälg. Det ända jag sett på programet var en tjej som bättrade på sina plåtfälgar med burklack.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

872 Inlägg
24 september 2008
lämna in det te en lackeringsvärkstad, då blir det bra, inte annars

If its too loud you are too old!

SKÅNING
1 215 Inlägg
24 september 2008
998cc skrev:
lämna in det te en lackeringsvärkstad, då blir det bra, inte annars

instämmer, bara jobbigt att maskera och slipa själv och oftast håller det inte lika bra. tänk på att du säkert andvänder ett någerlunda starkt fälgmedel när du tvättar fälgarna vad tror du händer om färgen inte sitter ordenkligt eller saknar klarlack

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
24 september 2008
Chrome har ju inte direkt optimal vidhäftning, så någon dunderspray tror jag inte finns...
Senast redigerat av _ZooN_ (24 september 2008)

neckwomen_88
24 september 2008
hua, slipa i krom känns som hädelse!   

även om pimp my ride skulle ha ngn "mirakelfärg" (Väldigt skeptisk till det!) så finns det förmodligen inte i Sverige eftersom lagstiftningen mot spay/färg är så himla hård. Dessutom kan det vara väldigt svårt att få in en del vätskor i Sverige från tex usa.

håller med 998cc - lämna in fälgarna så blir det nog bäst!  Lycka till!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
24 september 2008
Rugga upp fälgarna med vattenslippapper, grundlacka, lacka. Så har jag iaf gjort på andra kromade saker och det har fungerat utmärkt, på min bil så tvättade jag bara fälgarna innan jag lackade, men det är vanliga lm fälgar.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

27 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
aja menade egentligen att man inte sliper eller någonting alls var bara färgen dom använda enligt kusinen allafall, men jag lär väl lämna in den någonstans, någon som vet något bra ställe i stockholmsområdet? tongue

872 Inlägg
24 september 2008
hsN skrev:
aja menade egentligen att man inte sliper eller någonting alls var bara färgen dom använda enligt kusinen allafall, men jag lär väl lämna in den någonstans, någon som vet något bra ställe i stockholmsområdet? tongue

har du bråkat med din kusin nyligen?

If its too loud you are too old!

1 024 Inlägg
24 september 2008
pimp my ride, haha vem kollar på den skiten HAHA

27 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Rand skrev:
pimp my ride, haha vem kollar på den skiten HAHA

min kusin gör tydligen det xD

27 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
998cc skrev:
hsN skrev:

har du bråkat med din kusin nyligen?

nää xD

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
25 september 2008
pimp my ride e så ytligt, dom gör ju MEST bara ny lack (oftast inte särskilt snygg) och slänger på *bling bling* fälgar size: Overkill  ...   -.-   sällan något djupgående.  (enligt mig)

volvoraggare
4 776 Inlägg
25 september 2008
hehe blir pimpad om man använder en sån sprayfärg a la pimp my ride i så fall ska jag köpa en en sån sprayfärg

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

3 650 Inlägg
25 september 2008
ironhead skrev:
hehe blir pimpad om man använder en sån sprayfärg a la pimp my ride i så fall ska jag köpa en en sån sprayfärg

skriv så man förstår

Sök