3611
Sök

Eftersnack: Bankörning på Gelleråsen med Thed Björk och Realcar 1 okt

neckwomen_88
2 oktober 2008
#21
vad betalade ni per skalle för en dags körning?  va de krav på licens eller gick det att lösa en PR-licens?   

arg för att jag inte såg det här innan, speciellt eftersom ni inte va så många = mer körtid och mindre trängsel, och eftersom man bara var hemma o degade när ni körde tongue

ser ut att ha varit kalas!
Senast redigerat av neckwomen_88 (2 oktober 2008)

798 Inlägg
2 oktober 2008
#22
viccoA skrev:
chrizz skrev:
Hm, Thed verkar ju vara nån "kändis", jag hade inte aning om vem han var. Dum man känner sig nudå, nåja wink
Kändis och kändis wink

Kört STCC sen 2004 och dessförinna fuskat lite i Formel 3 och någon amerikansk racingserie, han kan nog klassas som ett par streck över semi-amatör iaf.
Thed är kanske ingen superkändis inom motorsporten, snarare en doldis. Men att påstå att han skulle vara semi-amatör är oförskämt! Han har kommit både 1:a, 2:a och 3:a totalt i STCC. Dessutom kört otaliga lopp över hela världen. Han leder förövrigt en Tjeckisk racingserie med en DTM-bil just nu. En sann talang skulle jag vilja påstå! smile



Körningen kostade 500 kronor per person och det fanns inget krav på licens. Vi hoppas vi kan göra något liknande i år eller nästa år. Hur många är sugna på att köra iår? Får man ihop tillräckligt mycket folk/pengar så är det ju inga problem egentligen. Men räkna med runt 30 bilar (lär fortfarande finnas sjuuuukt mycket plats kvar) och/eller någon hundralapp dyrare.

Gårdagen var tydligen ingen höjdare ur ekonomisk synvinkel eftersom banan kostade mer än tre gånger så man fick in från förarna. smile
Senast redigerat av timnordlof (2 oktober 2008)


1 488 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
#23
Räkna med mig smile

neckwomen_88
2 oktober 2008
#24
vid torrt väder kör jag gärna om det blir ngn mer möjlighet!

Bröderna bus
118 Inlägg
2 oktober 2008
#25
Får tacka för åkandet! (: helt klart värt pengarna även fast vi fick ta ut gamle galten och svarva runt lite på banan efter att ha bränt tändförsträkaren på 2hundran!

den kostar 6600kr hahahaha
synd att någon monterade den brevid turbon den klarar bara 10 varv.

jag och david kommer absolut om det blir mer körning! även om det kostar 1000 per skalle för det kostar att åka till en bana som ligger nämre! dels var det en himla kul bana!

MVH skogsby


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 oktober 2008
#26
chrizz skrev:
Hm, Thed verkar ju vara nån "kändis", jag hade inte aning om vem han var. Dum man känner sig nudå, nåja wink
Du kan ju kika på hans hemsida så får du koll: http://www.thedbjork.com/Start/Thed.aspx

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

798 Inlägg
8 oktober 2008
#27
Det blir nog inget mer banåka i år, men vi försöker väl få ihop nått till nästa säsong?


3 295 Inlägg
8 oktober 2008
#28
Det tycker jag helt klart skulle vara skoj, ska ta mig i kragen och åka då jag oxå isåfall men nån av bilarna, eventuellt nyförvärvet wink


1 488 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
#29
timnordlof skrev:
Det blir nog inget mer banåka i år, men vi försöker väl få ihop nått till nästa säsong?
Det räknar jag med att du styr för jag är på smile


Sök