Visst är det här fallet allvarligt, men jag vet att det väldigt ofta blir fel högre upp i kedjan också. Många gnäller (oftast pensionärer) överdrivet om sina symptom eller att de inte är helt ärliga hos läkare. Läkare kan inte alltid kan bevisa allt heller men tror på patienten då denne i otäckt många fall är extremt duktig på att spela. Resultatet kan bli att läkaren skriver ut för starka doser eller ibland helt fel medicin. Det vill jag lova händer dagligen på alla sjukhus. Dessutom kan det, även om läkemedelsindustrin inte vill erkänna det, bli dåliga satser med medicin som slinker genom systemen. Min mor har jobbat på sjukhuset i 34 år nu och jag känner många av hennes läkarkollegor så jag har lite insyn i hur bra/dåligt olika rutiner fungerar. Det är en stor apparat och det händer saker dagligen när det är så många anställa på varje landsting. Personligen är jag glad att så många överhuvudtaget orkar jobba på sjukhus, det är verkligen ingen dans på rosor med dålig lön för sköterskor samt att det sliter mer på kropp och psyke än vad många tror. Extrem stress är vardag. Min mor får ständigt vara psykolog åt nedbrutna sköterskor samtidigt som hon ska sköta sitt eget jobb.
Molle_S60 och ni andra har alltså helt rätt i att det är allvarligt och meningen med det här inlägget var inte att försvara hennes handling, men nu får vi istället vara tacksamma å patientens vägnar att det gick bra(?) även om "HBB" säkerligen kan bli anmäld för detta.
Vill också tillägga att det är starkt men ändå lite konstigt att skriva om detta på ett bilforum...
*Peppar peppar och slå sönder något av trä* men jag har inte gjort några misstag på mitt jobb som kostat oss stora summor. Ibland har jag väl (som hårdvaruutvecklare) sönder lite komponenter och kretsar när man labbar så att tidplanen rubbas men ibland så gör man saker snabbare också så att företaget tjänar mer pengar. Det enda jag fått "utskällning" för är att jag under en tid var väldigt disträ och verkligen inte hade någon arbetslust. Efter ett kraschat långt förhållande och en singelolycka ganska kort därefter så var man inte direkt på topp alltid...