3154
Sök

Nån mer som klantat till sig på jobbet elr gjort nå stort jälva misstag?? :S

332 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
joo om medicinen är färdig i påsar:P alla mediciner ligger i apodos påsar kallas det för däre står datum klockslag och patientens namn sen har dom en lista i medicinskåpet o där ståre vad dom ska ha för nåt på vilka ddagar o tider=) sen signerar vi bara o ger o ja kolla ju på fel dag o datum o gav fel sad

Felax skrev:
Men undersköterskor delar väl inte ut medicin? jag har aldrig fått medicin av någon undersköterska, jag har legat en hel del på sjukhus och fått massa olika mediciner. Och när jag trycker på knappen och ska få medicin kommer det först en undersköterska, men hon säger att jag ska vänta till en riktig sjuksköterska kommer och ger mig medicinen?
Vare sig det handlar om alvedon eller morfin hehe=)

332 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Precis sad men vad fick du för konsikvenser sen då? du fick beghålla medicindeligeringen va :S

hedeknasan skrev:
Usch, vet hur det känns, jag har också gett fel medecin:/hmm
Men alla har gjort det någon gång som jobbar inom vården och även
griniga tanter som i vanliga fall aaaaaaaldrig gör fel,
och vi är inte mer än människor!

Men ah.. Ingen rolig känsla!

332 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
DoT skrev:
Kanske inte är rätt jobb för dig om du stressar upp dig så pass mycket att du gör ett sådant misstag?
Somsagt, tur att det inte hände nått allvarligt men det är illa i vilket fall som. roll

Bara min mening.

Jag förstår vad du menar hehe man har ju ett jävla ansvar när man ska ge mediciner... Men jag va helt enkelt inte riktigt noga o skapligt stressad när jag höll på o skulle ge, hade jobbat flera dagar i sträck o knappt sovit nåt.. inget o skylla på men de gjorde att ja blev helt virrig sad och det ska aldrig mer hända igen usch...
Senast redigerat av HBB (6 oktober 2008)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 oktober 2008
du är inte den första som ge fel mediciner tongue
jag fick något konstigt när jag låg inne tongue
skulle ha alvedon och fick nåt annat oj oj va drogad jag blev tongue
kunde inte gå utan att ramla lol

332 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Jag brukar inte stressa upp mej på jobbet elr nå liknande hmm men när jag upptäckte att hon fått fel medicin, dubbel dos det va då ja stressa upp mej som fan och nästan fick panik, vem skulle inte göra de:S fast iof alla människor reagera olika.. Ja ringde till jouren o förklara precis som det va o dom skrev upp allt osv. Jag blev ju så jälva rädd att det skulle hända nåt me patienten för det va ju ändå starka tabletter... Jag va vist ledig idag men ska jobba på onsdag o torsdag så får väl se vad som händer då  men det va ett jävla misstag av mej och jag får nog ta endel kritik och utskällning...men får skylla mej själv mitt fel o då får man ta konsikvenserna:s Men ändå såna där misstag ska inte hända tkr man men som sagt alla gör misstag o fel nån gång

OEM <3
6 957 Inlägg
6 oktober 2008
För 2 veckor sen så strula de som fan på jobbet.
Vi har en plastmaskin, modell: avancerad med touch-display å dyligt.
Denna veckan krångla maskinen mer än va den gjort dom senaste 2 månaderna så
displayen blev ju utsatt för mkt tryckande.

Så på kvällen när ja skulle trycka på den (återställa ett fel) så tryckte ja till som vanligt
KRASCH...displayen i 1000 delar...kul, kostar ju nog iaf en 15k + hmm men vi hade en extra
liggandes som tur va..

Snacka om att bli nervös tongue

OEM <3

Professional dreamer
398 Inlägg
6 oktober 2008
HBB skrev:
DoT skrev:
Kanske inte är rätt jobb för dig om du stressar upp dig så pass mycket att du gör ett sådant misstag?
Somsagt, tur att det inte hände nått allvarligt men det är illa i vilket fall som. roll

Bara min mening.

Jag förstår vad du menar hehe man har ju ett jävla ansvar när man ska ge mediciner... Men jag va helt enkelt inte riktigt noga o skapligt stressad när jag höll på o skulle ge, hade jobbat flera dagar i sträck o knappt sovit nåt.. inget o skylla på men de gjorde att ja blev helt virrig sad och det ska aldrig mer hända igen usch...

Med tanke på att man har ett sjuherrans ansvar med tanke på medecinerna så klart hjärnan
ibland går på högvarv för att man inte vill göra fel! Men vet ju hur viktigt det är.
Och hade undersköterskan inte tyckte att TS hade tillräckligt med kunskap hade hon heller
inte fått delegationen.

Som sagt, jag tror inte jag vet någon som inte har gett fel medecin någon gång.
Jag läste om en som tagit fel släp, skulle han inte vara tillräckligt duktig chaffis längre då?
Alla gör fel! Även dom bästa!(A)

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

-utan 940
1 728 Inlägg
6 oktober 2008
HBB skrev:
Som tur va var det ingen livsfarlig medicin det va sömntablett,lugnande o värktabletter... det va det som hon fick dubbelt av... men hade de vart nån hjärt medicin elr nå annat o hon fick dubbel dos kunde de fan slutat riktigt illa:S

Tur att det inte var laxermedel och sömntabletter, DÅ hade det gått riktigt illa! smile
Jag har kört långtradare i fem år men de misstag jag gjort är en fis i rymden jämfört med vad andra på åkeriet har gjort, t ex. smällde jag igen dörren så hårt att rutan i dörren gick i tusen bitar på en gammal Scania (dörren hängde snett så man fick ta i för kung och fosterland för att den skulle gå igen) medans en annan körde på ett lösflak med en sprillans ny Scania så hytten kostade 90'000kr att rikta. Självrisken på en lastbil är 20-50 tusen kronor så det blir stora pengar så fort nånting körs sönder.

Det som Alecci gjorde att ta fel släp har hänt några ggr för andra på vårat åkeri, det värsta var när en tog ett släp som tillhörde ett annat åkeri och upptäckte det efter 20 mil men det var på natten och han hann ställa tillbaka det innan de märkte nåt.

332 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Fyfan det kan inte varit kul när maskinen rasa sådär :S Vad sa chefen då ?? yikes

Bjork skrev:
För 2 veckor sen så strula de som fan på jobbet.
Vi har en plastmaskin, modell: avancerad med touch-display å dyligt.
Denna veckan krångla maskinen mer än va den gjort dom senaste 2 månaderna så
displayen blev ju utsatt för mkt tryckande.

Så på kvällen när ja skulle trycka på den (återställa ett fel) så tryckte ja till som vanligt
KRASCH...displayen i 1000 delar...kul, kostar ju nog iaf en 15k + hmm men vi hade en extra
liggandes som tur va..

Snacka om att bli nervös tongue

329 Inlägg
6 oktober 2008
hedeknasan skrev:
HBB skrev:
DoT skrev:

Bara min mening.

Med tanke på att man har ett sjuherrans ansvar med tanke på medecinerna så klart hjärnan
ibland går på högvarv för att man inte vill göra fel! Men vet ju hur viktigt det är.
Och hade undersköterskan inte tyckte att TS hade tillräckligt med kunskap hade hon heller
inte fått delegationen.

Jag läste om en som tagit fel släp, skulle han inte vara tillräckligt duktig chaffis längre då?

Bra jämförelse! Konsekvenser? Chauffören får backa tillbaka. -- Patienten kan i värsta fall dö eller ta allvarlig skada.

Blir ju för fan mörkrädd när man läser sånt här...

Professional dreamer
398 Inlägg
6 oktober 2008
Molle_S60 skrev:
hedeknasan skrev:
HBB skrev:

inte fått delegationen.

Bra jämförelse! Konsekvenser? Chauffören får backa tillbaka. -- Patienten kan i värsta fall dö eller ta allvarlig skada.

Njae.. Mörkrädd och det är inte ens december=P Läs igen--> "Och hade undersköterskan inte tyckte att TS hade tillräckligt med kunskap hade hon heller
inte fått delegationen."

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
6 oktober 2008
Molle_S60 skrev:

Vad händer om chauffören råkar ta ett släp fullt med sjukvårdsprodukter som AKUT ska fram till sin destination, och drar det släpet 150 mil åt fel håll? Just precis, går nog att jämföra wink

Har nog inte lyckats göra något sådär väldigt allvarligt än, men inte kommit ut och jobbat mer än på praktik och självklart skolans område då.. Vart nån mm från och köra backspegel rakt in i porten, såg det i sista sekunden.. Sen råkade man i stressen ta fel paket nån gång på praktik och slängde det fel, vilket vi kom på senare roll.. Men annars så har de inte hänt nåt allvarligt! smile

Förstår det där med medicinering, misstag händer så lätt när man är stressad! smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

329 Inlägg
6 oktober 2008
Fjanta er inte, tror dom flesta fattar vad jag menar..

FreddeK
6 oktober 2008
illa när folk inte ens kan stava till medicin när dom jobbar med det tycker jag då....

fotointresserad
2 307 Inlägg
6 oktober 2008
Det klantigaste jag har ställt till var när jag jobbade på en industri. Höll på att packa 600kg säckar med vit kalkpulver och när den var fylld var det dags att ta pallyften och lyfta bort pallen med säcken på från påfyllningsmaskinen.. Hade inte knutit ihop säcken och när jag fått in pallyften under pallen ser jag hur säcken börjar svaja. Skyndar mig att försöka ställa ner pallen men försent och hela säcken välter omkull och självklart åker allt pulver ut över hela golvet, var skapligt vitt golv där efter och tog sitt tag att städa upp

208 Inlägg
6 oktober 2008
Har klarat mig rätt bra under 4 års arbetstid med andra ord tongue Bland mina största snesteg är 5-6 kilo ketchup på golvet och feldelad post tongue Ah, råkade vika ihop en fluga i hamburgaren också hmm Har även råkat dra 777kr från ens konto när jag skulle dra 77... som tur var upptäckte han det och kom tillbaka senare på kvällen. (en annan på mitt burgerking råkade dra 10 000 kr från ett konto... och det gick igenom!, dom ringde banken illa fort)

Våra leverantörer av varor på BK, coldsped, gjorde en fin grej, vi brukade beställa hem 12-14 st kartonger med små bröd... en morgon när vi öppnade ytterdörren stod där lite mer än väntat... närmare bestämt 145 kartonger smått fryst bröd....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81943/478574_q7884p.jpg
två pall smått bröd... vi brukade ha problem med att få plats med 14 kartonger....

Är väl snart min tur kan jag tänka mig... vänta bara tills man börjar dela ut post i skogen nu i vinter... lär vara flera av våra 7 bilar som kommer kasa i diket... vi som bromsar så abs'en går in redan som det är nu tongue

If you can't convince them, confuse them!

The one and only
1 091 Inlägg
7 oktober 2008
På mitt förra jobb lyckades jag köra över min arbetstelefon med trucken precis en vecka efter att jag hade börjat där...
Då var det bara o ta ett djupt andetag o gå in till chefen o berätta vad som hänt hmm Men det gick bra o jag fick en rekvisition på en ny mobil som det bara var o åka o hämta ut smile

Jag kan ju säga att hjärtat slog många extra slag på vägen in till kontoret wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

296 Inlägg
7 oktober 2008
Visst är det här fallet allvarligt, men jag vet att det väldigt ofta blir fel högre upp i kedjan också. Många gnäller (oftast pensionärer) överdrivet om sina symptom eller att de inte är helt ärliga hos läkare. Läkare kan inte alltid kan bevisa allt heller men tror på patienten då denne i otäckt många fall är extremt duktig på att spela. Resultatet kan bli att läkaren skriver ut för starka doser eller ibland helt fel medicin. Det vill jag lova händer dagligen på alla sjukhus. Dessutom kan det, även om läkemedelsindustrin inte vill erkänna det, bli dåliga satser med medicin som slinker genom systemen. Min mor har jobbat på sjukhuset i 34 år nu och jag känner många av hennes läkarkollegor så jag har lite insyn i hur bra/dåligt olika rutiner fungerar. Det är en stor apparat och det händer saker dagligen när det är så många anställa på varje landsting. Personligen är jag glad att så många överhuvudtaget orkar jobba på sjukhus, det är verkligen ingen dans på rosor med dålig lön för sköterskor samt att det sliter mer på kropp och psyke än vad många tror. Extrem stress är vardag. Min mor får ständigt vara psykolog åt nedbrutna sköterskor samtidigt som hon ska sköta sitt eget jobb.

Molle_S60 och ni andra har alltså helt rätt i att det är allvarligt och meningen med det här inlägget var inte att försvara hennes handling, men nu får vi istället vara tacksamma å patientens vägnar att det gick bra(?) även om "HBB" säkerligen kan bli anmäld för detta.

Vill också tillägga att det är starkt men ändå lite konstigt att skriva om detta på ett bilforum...

*Peppar peppar och slå sönder något av trä* men jag har inte gjort några misstag på mitt jobb som kostat oss stora summor. Ibland har jag väl (som hårdvaruutvecklare) sönder lite komponenter och kretsar när man labbar så att tidplanen rubbas men ibland så gör man saker snabbare också så att företaget tjänar mer pengar. Det enda jag fått "utskällning" för är att jag under en tid var väldigt disträ och verkligen inte hade någon arbetslust. Efter ett kraschat långt förhållande och en singelolycka ganska kort därefter så var man inte direkt på topp alltid...

Golfare
349 Inlägg
7 oktober 2008
har väl hänt en del under den tiden man gått i skolan...

lärarn gjorde färgprover till en corvette, sen kmr ja o kör min grundfärg rakt över! big_smile har väl lyckats hälla washprimer i met. bas o diverse roliga saker, glömt rengöra sprutor o slipat ner fel grejjer.. tongue

474 Inlägg
8 oktober 2008
Råkade kröka till underkörningsskyddet på släpet igår natt och en punktering är väl vad jag hunnit med under mina 5 månader som lastbils chaffis smile

Volvo S60 2.5T AWD

Sök