Okej, jag och en polare (Poontus på GORG) satt och diskuterade the fast and the furious, och kom fram till att den har vissa intressanta fel. Så jag kände behovet av att posta dom här och höra vad ni tkr.
Jag vet att det bara är en film osvosv, Men ändå.
Okej..
Fel NR.1
I början av filmen får man se Brian (huvudkaraktären) köra den gröna Eclipsen RAKT fram (testade tydligen topfart...) Efter ett tag börjar bilen snurra och stannar sedan lagom nära ett räcke.
Efteråt stannar han upp svettig och skakad osvosv. Han åker sedan och äter tonfisk och kastar knytnävar.
När han senare återvänder till arbetet kommenterar hans boss "blabla,dynga,skitsnack" Brian svara då med kommentaren : " My car top out at 140mph this morning"
(Ni som har grundkursen i engelska eller undertexter till filmen vet vad det betyder..)
Sedan säger han till hans chef att han behöver NOS
Och då måste jag få fråga, vad faan ska han med NOS till om han ändå börjar snurra okontrollerat vid 140mph?!?
Fel NR.2
Säger bara en sak.... Jävla smart dator det där...
Fel NR.3
Nu har dom sprängt Ecipsen och alla är polare, men Dominic (Vin Diesel (?)) vill fortfarande han en "10sec bil" (Han syftar antagligen på en bil som gör 402m på under 10sec)
Då kommer Brian med Supran och efter ett par dåliga skämt kommer dom fram till att dom ska fixa till den. Brian tar alla delarna på flaket i firmabilen (?) Ett berg av för stora kjolar och onödigheter.
Sen får man se ett klipp då alla delarna är utspridda på golvet, och jag utgår ifrån att Supran är 6-Cylindrig...
Så 10 tändstift
Och 7-10 tändkablar (syns dåligt)
Är väll ändå fruktansvärt onödigt?
Fel NR.4
Jag orkar inte ens kommentera den här bilden, vi vet alla vad problemet här är för ngt.
Kan NI ngra kul/intressanta saker om den här filmen, eller om ni har lust att rätta mej/lägga till saker, kommentera gärna.