3486
Sök

sliten sportratt hur gör man den fin igen??

542 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
hallå det är så att jag har en momo sportratt liggandes hemma som har blivit sliten och blek. jag undrar hur eller om den går göra fin ingen? mvh mazdalover

I got Dubs!
2 423 Inlägg
542 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
hoppsan glömde det skin tror jag och röd vart färgen

542 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
en som jag känner säger att det finns speciell färg att måla den med stämmer de?? och om det finns vart får man tag på det???

mvh mazdalover

375 Inlägg
15 oktober 2008
Jag målade en ljusgrå sportratt med svart vinylspray. Ser ut som ny men jag vet inte hur slittålig den är för jag har inte satt den i någon bil än. Men det verkar sitta bra på underlaget för det var ett år sen jag gjorde det och den visar inga tecken på att släppa eller spricka iaf.

Annars höll dessa på mycket med interiörfärger förr iaf http://www.foliatec.se/kontakt.html om det är någon lite roligare färg du tänkte måla med. Vinylsprayen finns väl oftast i svart eller vitt bara.
Senast redigerat av Dirk Diggler (15 oktober 2008)

1 723 Inlägg
15 oktober 2008
jag köpte skinnfärg hos en skomakare och fixade till ratten innan sommaren. håller ännu!

12 086 Inlägg
15 oktober 2008
Vinylsparay funkar skit, det ser bra och och allt men tål inte slitage.
De du behöver är någon form av inpregnering med pigment.
Slitna skinrattar blir oftast nariga i skinnet av utmattning/sol/slitage. Det är svårt att få bra igen men med lite lädervård blir de bättre iaf.

624 Inlägg
17 oktober 2008
gör först skinnet riktigt rent med lädertvål,skrubba ordentligt..
sen är det bara att gå på med skokräm, i detta fallet röd, gnugga in ordentligt..
klart- nyskick!

who´s the man?

53 Inlägg
17 oktober 2008
Min skinnratt såg ganska sunkig ut när jag köpte bilen, men efter lite gnuggande med detta:
http://img520.imageshack.us/img520/9127/skinnvrd700x525hb6.jpg

Sedan såg ratten nästan ut som ny. Har efter det behandlat den med samma medel 2 ggr under 1 år och nu är det riktigt nyskick. Det blir heller ingen fet eller hal yta som det ofta blir med vinylglans. Rekommenderar verkligen att då och då gnida av ratten med detta eller liknande medel.big_smile

9000 CSE 2,3T/200 Aut A50 -97

Sök