har varit lite inaktiv på min tråd och även i garaget på sistone, men lite har ändå hänt: Svarvat nytt svänghjul till kopplingen. Svarvat nya lagerbanor till mina framspindlar så jag kan ha volvo nav. inte mycket men något. ligger fn sjuk i influensan så nu är det helstopp i garaget, men inspirationen är på väg känner jag. dessutom har jag fått mina stötdämparfästen så nu skall jag färdigställa bakvagnen. Bilder kommer nån dag.
tackar, men det är långt i från klart, skall snart vända bilen upp och ner för att färdigställa golvet och kardantunneln, och slicka fram och bakvagn på pulver lack hade jag tänkt. kul med positiv respons, det gör gott för inspirationen...
Har äntligen kommit igång med chassiet igen, har haft lite strul med svetsen, men nu e det igång igen tack vare Pattan (el gringo).
nu är torped och kardantunnel på gång. när det är klart skall den ner på golvet för att bestämma ride height så att jag kan färdigställa bakvagnen.
Högersidan börjar ta form, fick göra en liten extra tunnel för downpipe, vill inte ha avgassystemet stickande ut under bilen då den kommer bli rätt låg.
Vänstersidan har fått golv igen iaf, resten blir förhoppningsvis klart imorgon!
Idag har jag fått i ordning på all plåt som saknades i bilen. som ni ser på bilderna är det bara ditnäst så det återstår en hel del svetsning men det kommer förhoppningsvis i morgon.
Idag har jag haft sällskap av min älskade sambo i garaget, hon har målat och haft svetskurs med sig själv. Resultatet blev strålande och svetsningen blev modern konst...
Har som mål över 500hk, kommer bli hx 35 turbo för gata/ bana skulle tippa på runt 400-500 hk men det viktiga blir ett register med god körbarhet inte för mycket ketchup, Rakt fram blir det hx 55, med ev lustgas (har ett system med upp till 250HK) och då hoppas jag att jag landar på över 600 hk, bara gissningar än så länge men ltckas jag inte med detta så har jag ett bock till med ny marinvev och 16v topp som jag tänkte bygga i ordning när bilen e klar.
Har varit förbi garaget idag också och fortsatt med tornen, men det blev inte så mycket gjort för det har kommit 15 cm snö där så mesta tiden gick åt att hämta jeepen för att komma ifrån gården med min bil. Bilder kommer enn annan dag.
Har varit förbi garaget idag också och fortsatt med tornen, men det blev inte så mycket gjort för det har kommit 15 cm snö där så mesta tiden gick åt att hämta jeepen för att komma ifrån gården med min bil. Bilder kommer enn annan dag.