3668
Sök

PaintWorX

MrLoaded
603 Inlägg
28 april 2009
#5181
Det finns ju äldre bilar som inte har dagens skydd men som ff får köras med. Leker man med andras liv då åxå? Sedan har jag noterat att det finns dem som kör med två hjul wink

Men så länge man inte kör en "Mikael jackson" med att hålla barnet utanför balkongräcket så är det väl lugnt yikes

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
28 april 2009
#5182
Vänta lite nu, är det inte dax att sluta vara så mycket polis här....eller???
var dras gränsen för oansvar beträffande att utsätta andra för fara? Kanske inte så lämpligt att diskutera det i denna tråd.

Fram tills att Pauls bild på sin underbart söta dotter kom upp här så fanns inte diskussionen om krockbalk.
Jag tycker att JAG är mycket mer oansvarig mot våra barn som fortfarande kör på bensin och förpestar framtiden för våra kommande generationer. Denna sak är helt säker...men att Paul skall krocka är en chansad bedömning om man vill att den risken föreligger så förspråkar man den.

Så fy på mig big_smile och kossorna roll

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

rakäre
1 275 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#5183
saftey in a mini cooper s 2009 JCW

Anti cut off recoil
air bag passenger side
air bag steering wheel
a post curtain air bags
belt air bags
side inpact protection
English guy behind the wheel

I have worked with accident repair for over 17 years and there is two things i would just like to say :

Seatbelts save lives not fancy airbags and krockbalks

Dont drink and drive

( if your allready drunk then ........ never go inside evilaudios car.......... it will kill you )

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

MrLoaded
603 Inlägg
28 april 2009
#5184
PaintWorX skrev:
( if your allready drunk then ........ never go inside evilaudios car.......... it will kill you )
lollol

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

631 Inlägg
28 april 2009
#5185
PaintWorX skrev:
[...]

Seatbelts save lives not fancy airbags and krockbalks

[...]
i just GOT to look that up in the ordbooks tongue

188 Inlägg
28 april 2009
#5186
Vore kul att se massor av byggbilder på hur ni nådde fram till målet med Minisarna. Slutresultatet blev ju väldigt snyggt så vill ju se vägen fram till resultatet som visades på Elmia. smile

Är det karossmodfikationerna på Mini General Lee ett köpepaket eller egetdesignat?

Mvh bruze

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 april 2009
#5187
bruze skrev:
Vore kul att se massor av byggbilder på hur ni nådde fram till målet med Minisarna. Slutresultatet blev ju väldigt snyggt så vill ju se vägen fram till resultatet som visades på Elmia. smile

Är det karossmodfikationerna på Mini General Lee ett köpepaket eller egetdesignat?

Mvh bruze
Allt är gjort på egen hand. Glasfiber, spackel och sandpapper. smile




Och ni som babblar om krocksäkerhet - lägg ner. Ingen kan säga var en krock tar, så det leder ingenstans. Njut av utseendet istället. cool


815 Inlägg
28 april 2009
#5188
bruze skrev:
Vore kul att se massor av byggbilder på hur ni nådde fram till målet med Minisarna. Slutresultatet blev ju väldigt snyggt så vill ju se vägen fram till resultatet som visades på Elmia. smile

Är det karossmodfikationerna på Mini General Lee ett köpepaket eller egetdesignat?

Mvh bruze
Instämmer, vore kul att se massa bygg bilder på sånt som inte visats förr smile

143 Inlägg
29 april 2009
#5189
Herregud, man lägger sig sjuk ett par dagar och tittar inte in på tråden och vad händer då...
Det spårar ut fullständigt!

Paul skulle aldrig gör nåt som skulle skada hans dotter..

Jag håller med dem som efterfrågar byggbilder , visa hur det gick till Paulie, visa hur man bygger Sveriges snyggaste bilar!

Ingen bil
Ingen körkort
Men jävligt entusiastisk......

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
29 april 2009
#5190
Alla heder åt Paul och kompani. Men, Paul, ropen dom må skalla, ge oss mera bilder


Nu tycker jag att vi släppar detta j*vla tjat angående balken. Ska du pattilatti2 gnälla över något, bli politiker, och stoppa alla farliga gamla bilar, med krockbalkar som är sönder rostade.

Lev livet, det kan ta slut fort

744 Inlägg
29 april 2009
#5191
pattilatti2 skrev:
Blaze skrev:
Herregud, man lägger sig sjuk ett par dagar och tittar inte in på tråden och vad händer då...
Det spårar ut fullständigt!

Paul skulle aldrig gör nåt som skulle skada hans dotter..

Jag håller med dem som efterfrågar byggbilder , visa hur det gick till Paulie, visa hur man bygger Sveriges snyggaste bilar!
vad har spårat ur?

så du rekomenderar alla småbarns föräldrar att ta bort krockbalken på bilen då?
ursäkta mig  men denna trådar om för å efter snack om byggandet av bilarna å brukandet av bilarna  som paul gjorde till elmia så varför tjata om krockbalken alla som har sätt bilen har också sätt att den är borta men ingen annan har lagt sig i å börja diskutera om den ..

så nu kan vi snacka  om nå annat  hur går de med bilarna vart kommer dom visa sig i sommar mer en i gbg området  å hur har de gått me de andra 8ball bilarna vart kommer man kunna se dom under sommaren ...

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

4 571 Inlägg
29 april 2009
#5192
Tråden rensad

Om du pattilatti2 har åsikter om hur farligt det är med alla som monterar bort/modifierar krockbalkar så starta en egen tråd om det och förstör inte andra projekttrådar.


143 Inlägg
29 april 2009
#5193
pattilatti2 skrev:
Izual skrev:
Tråden rensad

Om du pattilatti2 har åsikter om hur farligt det är med alla som monterar bort/modifierar krockbalkar så starta en egen tråd om det och förstör inte andra projekttrådar.
så man får bara ge positivkritik här på forumet? I alla projekttrådar?

Good Luck
Om du kritiserar bilens utförande såsom bygge, lack, ljud eller dyl så hör det hemma i tråden men kritiserar du Pauls säkerhetstänkande, då han har sin dotter i bilen. Hur är det att kritisera det som denna tråden handlar om ? The 8 ball?

Lägg ner nu..

Ingen bil
Ingen körkort
Men jävligt entusiastisk......

3 714 Inlägg
29 april 2009
#5194
Nu håller jag med om att Paul borde lägga upp byggbilder under byggets gång smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

MrLoaded
603 Inlägg
29 april 2009
#5195
jag vill se hur fin verkstaden blev nu efter Elmia...städat å fint big_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Pro detailer
417 Inlägg
30 april 2009
#5196
Mr_Xtrem skrev:
Om knappt 2 veckor den 9 Maj så är det en motor show i Markaryd hoppas man får se någon av er där. platsen är:
MF Trckcenter
Ulvarydsvägen 1
Markaryd
Senast kl: 10:45 Bör man va på plats.
Helt ärligt Johan så tror jag inte att någon av 8-ball bilarna kommer in på den "parkeringen" utan allvarliga skador på kjolpaket mm. Den är ju avsedd för lastbilar, inte låga showbilar.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

1 210 Inlägg
1 maj 2009
#5197
Jag vill se bilder på de han jobbar med nu efter Elmia.. typ en "vanlig" dag på jobbet.. lite lack bilder kanske styling på kund bilar.. nu har ju premiären varit på 8 ball bilarna och dom var kanon fin..
Men gillar ju Pauls kunskaper och kunnande..
Så snälla paul wink ge oss lite ögon godis på dina kund bilar...

mvh /Micke

336 Inlägg
Livet upplevs bäst på vägen
213 Inlägg
2 maj 2009
#5199
Fartsyndare skrev:
Mr_Xtrem skrev:
Om knappt 2 veckor den 9 Maj så är det en motor show i Markaryd hoppas man får se någon av er där. platsen är:
MF Trckcenter
Ulvarydsvägen 1
Markaryd
Senast kl: 10:45 Bör man va på plats.
Helt ärligt Johan så tror jag inte att någon av 8-ball bilarna kommer in på den "parkeringen" utan allvarliga skador på kjolpaket mm. Den är ju avsedd för lastbilar, inte låga showbilar.
Man ska inte öppna munnen innan man vet.. smile
Tror nog dom kommer in där då det kommer även låga STCC bilar och vet inte vad problemet är då det ligger assfalt på hela planen där bilarna ska var det är endast lastbilarna som ska ut på gruset... SÅ DE SÅ

Lev ditt liv i full fart, för du vet aldrig när det tar slut.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
3 maj 2009
#5200
Får gratulera till the twins pristagning igår och även erick med sin skyline fick ju pris.. Och måste säga att när jag såg 2 styck S15 i solen så blev jag fan kär alltså.. Såna jävla snygga effekter i lacken så det va sjukt ju!!!


Fick ju dock vissa förhoppningar om att generalen och polisen skulle komma förbi med när jag såg erick rulla in till tvätten, men kommer väl fler tillfällen för att se dom.. wink Grattis ännu en gång


Sök