3171
Sök

Kan man bygga om m45-vxllåda till sekventsiell?

Slav
1 454 Inlägg
18 oktober 2008
#21
ja kanske de, men hur sitter dreven i en M45 låda då? knappast på rad skulle ja tro. tvivlar på att de funkar att bygga sekventiell av den. men ja ja.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
18 oktober 2008
#22
sek lock=Sekventionellt lock till tex m45 lådan. Dock säger ja inget om vilka drev man ska ha.


Edit: Hitade nu efter lite google

http://www.videbilservice.se/produkter/ … p?cat_id=5

Växellådslock M45
Sekventionellt växellådslock till M45.
I paketet ingår sek. lock, spak, spakställ samt montering.
Passar ej till SF drevsatser.

Ring för mer inf. och provkörning.

Benämning  Artnr 
Sek. lock M45  M45-SEK
Senast redigerat av LindeMan (18 oktober 2008)


allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
18 oktober 2008
#23
Henka_ skrev:
ja kanske de, men hur sitter dreven i en M45 låda då? knappast på rad skulle ja tro. tvivlar på att de funkar att bygga sekventiell av den. men ja ja.

Det man ändrar är "gafflarn" i locket, det finns många "amatör" firmer i sverige som har byggt egna, dock skulle ja säga till 100% att dom har haft ett fungerande och byggt av.

En m45 har 2 axlar med drev, så ja skulle vilja säga att dom sitter på rad, Vilket dom flesta lådorna gör


Allt i allo
358 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#24
det där var mycket intressant, skall ringa till dom i morgon!

Det var väl det jag tyckte att man inte skulle behöva bygga om "i" lådan.

Dansken: en sån där konstruktion slänger man juh ihop på 5-10 minuter;)

De é nice !

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
19 oktober 2008
#25
Skriv gärna lite priser sen då ja funderar på nytt gatbils projekt vilket ett liknande lock kommer att brukas med en dogbox låda samt 1031axel big_smile


Allt i allo
358 Inlägg
19 oktober 2008
Trådstartare
#26
jodå, jag kommer lägga upp lite priser, kommer även starta en projekt tråd.

De é nice !

10 Inlägg
2 december 2008
#27
hejsan, tänkte kika om du fick nys om någon konstruktion som kunde funka, eller är allt hemligt?tongue

4 Inlägg
3 december 2008
#28
att du orkar tänka så hehe. Det går inte och bygga så. varför tror du att alla rally och rallycross bilar har raka? det blir för stor påfrestning. vi har själva haft rally och rallycross bilar och det enda som håller är rak skurna drev. köp automat då slipper du dra i spaken om det är så jobbigt;)

1 291 Inlägg
3 december 2008
#29
värst va m¨nga var negativa här då mad bara för att man har sekvetionell veäxelföring så behöver man inte har rakskuret och dogring för han kan ju fortfarande använda kopplingen när han växlar, ända skillnaden är att han bara för spaken framåt och bakåt istället för i ett H-mönster.
Det finns sek lock att köpa och borde kunna hittas begagnat men ska du promt göra ett själv så är det bara slå sig ner vid ritbordet och börja skissa, borde väl inte vara så avancerat om man verkligen ger sig in på det.

tror davidsson ska göra sek-lock till m45 http://www.firmalarsdavidsson.se/


allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
7 februari 2010
#31
MattiasH skrev:
värst va m¨nga var negativa här då mad bara för att man har sekvetionell veäxelföring så behöver man inte har rakskuret och dogring för han kan ju fortfarande använda kopplingen när han växlar, ända skillnaden är att han bara för spaken framåt och bakåt istället för i ett H-mönster.
Det finns sek lock att köpa och borde kunna hittas begagnat men ska du promt göra ett själv så är det bara slå sig ner vid ritbordet och börja skissa, borde väl inte vara så avancerat om man verkligen ger sig in på det.

tror davidsson ska göra sek-lock till m45 http://www.firmalarsdavidsson.se/

Drar liv i denna gamla tråd igen tongue

Precis som Mattias säger, mycket negativitet. Och man behöver inga värre drev för att åka sek "låda" En äkta sek låda visst dom bygger inte på snedskurna drev då ingen köper såna låder till dom bilarna man behöver detta till. MEN man kan åka med snedskurna om man vill, då det finns lock å köpa så man får seklåda.
Sen dogbox låda har man i regel koppling på för att skona dom. Det som är det nödvändigaste med dogring/rakskuret är om det håller på å går åt helvete så behöver man inte bry sig om koppling utan kan endast koncentrera sig på gas å broms.

Hur går det med byggandet? Tror inte de blev nånting, men hade varit häfftigt med ett "amatör" byggt seklock big_smile



Sök