Tror inte det ska vara några problem. En hemsideadress är inget annat än en hemsideadress. Men vill du verkligen tipsa om hemsidan eller försöka uppnå något annat mål?
Jag vill ju egentligen inget annat än se hur många som kör om mig ifall jag håller 90 på motorvägen.
Håll 110 så är det nog inte många som vågar...
Köp dig en mörk v70/9-5sc med tonade rutor och MASSA antenner så blir det bättre effekt
Jag fråga om polisen under classic car week när jag hade parkerat breve dom. Om jag fick ha en sån dekal som reklam för deras hemsida. Men de fick jag inte för att han kunde sätta dit mig för falsk polis och massa annat som urkundsförfalskning, de lät lite dyrt och drygt att klistra på en sån dekal då. Men en skylthållare syns knappt så beställ en sån du.
Jag fråga om polisen under classic car week när jag hade parkerat breve dom. Om jag fick ha en sån dekal som reklam för deras hemsida. Men de fick jag inte för att han kunde sätta dit mig för falsk polis och massa annat som urkundsförfalskning, de lät lite dyrt och drygt att klistra på en sån dekal då. Men en skylthållare syns knappt så beställ en sån du.
Man ska egentligen inte prata med en polis om saken, prata med en åklagare istället. Tror knappast att han skulle kunna bevisa ett upsåt i rätten om man har en hemsideadress på skylthållaren, är det då föregivande av allmän ställning om jag har typ www.skatteverket.se, www.tullverket.se, www.migrationsverket.se, www.securitas.se, dessa företag och myndigheter har tjänstemän men inte bara och kom ihåg att polisen har civilanställd personal också.
Personligen tror jag inte att det är någon fara alls web en websideadress på bilen, dock kan det möjligtvis bli en tolkningsfråga i domstol.
Att fråga en polis rekommenderar jag inte, då du garanterat får olika svar från olika poliser.
För många år sedan skulle vi bygga en replika på en polisbil och vi mailade då samtliga polismyndigheter (län) i sverige. Vi fick ca 20-30st svar, de flesta från lånets trafikpolis. De flesta skrev att det inte var några som helst problem att bygga en polisbil, det enda var att texten "polis" ej fick vara med samt att blåljus ej fick användas. Vissa skrev att vi ej fick göra detta då det kunde förväxlas med blah blah blah osv.
Brottsbalken kap. 17 "§15 Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten.
Betyder detta att man inte får ha tre kronors märke tillsammans med andra märken som tillhör försvaret på en matt grön bil? Argh isåfall! ;(
Att de inte hört något om det betyder ju inte att det är lagligt. Så är det ju med allt, handlar bara om att möta en nitisk snut/en snut som har en dålig dag.
Jag vill ju egentligen inget annat än se hur många som kör om mig ifall jag håller 90 på motorvägen.
Håll 110 så är det nog inte många som vågar...
Köp dig en mörk v70/9-5sc med tonade rutor och MASSA antenner så blir det bättre effekt
De räcker me en mörkblå/svart V70/9-5 sc me tonade rutor bromsar folk kan jag säga Inte många som vågar köra om när man ligger 110 på motorvägen en lördagkväll O jag har bara originalantennen
Om vi vänder på steken... vad skulle polismannen i fråga gripa dig för? Föregivande av allmän ställning är uteslutet eftersom det kräver ett uppsåt och att du aktivt utger dig för att vara myndighetsperson, en hemsideadress är inget annat än en hemsideadress och det skulle i så fall stå www.POLIS.se för att kunna applicera den åtalspunkten inte www.POLISEN.se.
Visst, polisen kan stoppa dig och fråga varför du har dekalen men de kan omöjligt gripa dig för något och åklagaren skulle få det jobbigt att bevisa uppsåt.
De räcker me en mörkblå/svart V70/9-5 sc me tonade rutor bromsar folk kan jag säga Inte många som vågar köra om när man ligger 110 på motorvägen en lördagkväll O jag har bara originalantennen
Ligger mycket i det.
Jag hade en mörkblå 855 för något år sen och råkade ut för en hel del kostiga saker. Folk som körde in till sidan för att släppa fram mig och sen la sig och höll samma hastighet som jag.
Även en kille som körde om mig fort. när jag körde ifatt honom så höll han hastigheten i 2 mil.
Ligger mycket i det.
Jag hade en mörkblå 855 för något år sen och råkade ut för en hel del kostiga saker. Folk som körde in till sidan för att släppa fram mig och sen la sig och höll samma hastighet som jag.
Även en kille som körde om mig fort. när jag körde ifatt honom så höll han hastigheten i 2 mil.
Hehe, låter förbaskat kul Slapp du folk som låg i bakre kofångaren också?
Hittade på polisens hemsida. "Jag har sett att polisbilarna har www.polisen.se dekaler på bakfönstret. Kan man beställa sådana och sätta på sin egen bil?