3625
Sök

Svetsa eller Spackla eller laminera(plasta)..???...

56 Inlägg
23 februari 2006
Trådstartare
#1
Tänkte hur egentlinge man skall gå tillväga lättast när jag hadde tänkt ta bort listerna på min vw golf vr6. konstaterade att svetsa ger ju det bästa resultatet ingen risk att det börja leva på sig.. nån som har någo bra erfarenhet av att spackla åter lister eller att laminera (plasta).
enligt vad jag förståt är det inte sådär genomtänkt efter som spackel lever lite mer i sig efter temperaturer skiljnader... och att laminera har jag inte alls hört några positiva kommentarer..
nån med nått bra förlag??

12 086 Inlägg
24 februari 2006
#2
Beror på hur djupt spår de blir efter listen, jag hade spacklat.. ev svetsat på en plåtlist och sedan spacklat på den bara för att få mindre spackel. Plasta låter som den sämsta idén..

1 432 Inlägg
24 februari 2006
#3
Kemisk metall?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

56 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#4
SpeedOfLight skrev:
Kemisk metall?
vet faktiskt int om det skulle gå men kanske nån här vet :\

1 432 Inlägg
24 februari 2006
#5
Det är iaf vad jag hade tänkt att använda på mk1an min...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

56 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#6
SpeedOfLight skrev:
Det är iaf vad jag hade tänkt att använda på mk1an min...
okeej kanske inte vore så dumt att först svetsa och sen på med kemisk metall eller spackel.. hmm tror det blir så!! smile

1 432 Inlägg
24 februari 2006
#7
jag har ju en mycket mindre utfyllnad att göra så jag tror det räcker med kemisk direkt för min del och sen PP100 för att få det riktigt slätt....

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

1 432 Inlägg
24 februari 2006
#8
Men då du håller på borde du släta ut bagageluckan oxå smile Det ger så fruktat mycket...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

56 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#9
SpeedOfLight skrev:
Men då du håller på borde du släta ut bagageluckan oxå smile Det ger så fruktat mycket...
jodå klart jag har tänkt på det med!! hehe men vw märket på bagageluckan lämnar jag självklart kvar ehhe smile

1 432 Inlägg
24 februari 2006
#10
Ska du inte svetsa in caddyns Volkswagen text istället? vet att dem ryms på en VW Golf mk2... vet inte hur det e på din... Men ev kanske att du kan använda dig av VW ifrån caddyn.. .skulle kuna snabbchoppa det om du är intresserad?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

108 Inlägg
24 februari 2006
#11
tycker du ska använda dig av svetsen så mycket som möjligt å lägga plåt ,  och sedan mindre spackel för att spackel spricker mycket lätt å sjunker ihop med tiden ..  Mvh


1 432 Inlägg
24 februari 2006
#12
hur är det med kemisk metall och krympning? sjunker det oxå?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

56 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#13
SpeedOfLight skrev:
hur är det med kemisk metall och krympning? sjunker det oxå?
det är det som jag är osäket på måste försök fråga runt om nån vet nått!! smile

108 Inlägg
24 februari 2006
#14
jag personligen har aldrig testat med kemiskt metall , tror oxo att man bör hålla sig borta me det ,känns som det är mer för att laga saker som är gjorda i metall med det och inte fylla upp nått .
bästa är plåt + lite spackel = perfekt hållning


mvh


1 432 Inlägg
24 februari 2006
#15
jag har ju bara ett veck på en cm typ... känns som mycket jobb på en så liten yta... eller?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

56 Inlägg
25 februari 2006
Trådstartare
#16
SKytrax skrev:
jag personligen har aldrig testat med kemiskt metall , tror oxo att man bör hålla sig borta me det ,känns som det är mer för att laga saker som är gjorda i metall med det och inte fylla upp nått .
bästa är plåt + lite spackel = perfekt hållning


mvh
okej kanske bäst att hålla sig till det då! faktiskt anignen onödigt att pröva på kemisk metall när alla säjjer att spackel inte lever så mycket som man kunnat tro! smile

12 086 Inlägg
25 februari 2006
#17
Att fylla så mkt volym med kemisk metall känns väldigt främmande.. o varför fylla med något så svårbearbetat som kemisk metall när vanlig karosserispackel finns?

1 432 Inlägg
25 februari 2006
#18
´Hmm.. Jag får se hur jag gör som... det rör sig ju inte om någon större mängd i vilket fall så..

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Avstängd
257 Inlägg
26 februari 2006
#19
svetsa & sen tennspackla det så håller de bättre. men kom ihåg att du inte ska svetsa för mycket på samma ställe på en gång. punkta fast plåtremsan sen sätter du punkter på olika ställen så att det inte blir för varmt å plåten slår sig. då slipper du extra jobb med att rikta plåten.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

4 554 Inlägg
26 februari 2006
#20
ja röstar för svetsen om du kan eller vet nån som är bra på de.. krävs ett satans tålamod och noggrannhet för att få de bra.. men gör du ett bra jobb med svetsekn behövs inte mycke spackel...


Sök