3431
Sök

TV4 granskar drifting och "buskörning"

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Förstår inte folk att ''drifting'' är lika med skadegörelse och därför ingen motorsport. Fan, börja med riktig rally, F1 eller folkrace med riktig utbildning och på riktiga godkända banor än att vandalisera annans egendom! ''Drifting'' är ett brott och inte fan en motorsport som förtjänar någon större hänsyn.

Att sladda på parkeringar/rondeller har inget med drifting att göra, bara folk som använder det ordet alldeles för mycket, drifting ÄR en riktig motorsport!
Senast redigerat av NIzmO (23 oktober 2008)

- Time Attack -

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
NIzmO skrev:
Gäller ju att sköta sig lite när man har såna här träffar, när det sladdas och har sig blir det ju som sagt skador på parkeringen i form av "överritade" parkeringsrutor, här i Norrköping hade vi våra träffar på maxi parkeringen förr men dom tröttnade och numera är det förbjudet att vara på området efter stängning och med kameraövervakning.

Vill man vara nånstans och ha träffar får man tänka sig för lite innan man inte har nånstans att vara öht.

Eloge till den som tog beslutet om kameraövervakning och tillträdesskydd!

<SAAB - Born From Jets>

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
Förstår inte folk att ''drifting'' är lika med skadegörelse och därför ingen motorsport. Fan, börja med riktig rally, F1 eller folkrace med riktig utbildning och på riktiga godkända banor än att vandalisera annans egendom! ''Drifting'' är ett brott och inte fan en motorsport som förtjänar någon större hänsyn.

azid: Du ska inte uttala dig om hur mycket polisen har att göra och inte göra eftersom du inte kommer i närheten av dem positivt än vad jag gör, så gott som varje vecka i mitt eget jobb. Några av mina objekt har parkeringar där det brukar ''driftas'' på och eftersom det är skadegörelse så kan jag och mina kollegor gripa er i väntan på polis, sedan kan ni gå hem till mamma och böla för att den stygga vakten tog er.

Barnsligheter, väx upp och börja med en riktig motorsport på heltid som sagt!

Ni kan ju börja med att läsa vad brottet skadegörelse innebär. Svart på vitt, smack!

den enda myndighetsperson som jag ska stanna för är polisen.. behöver inte stanna för dig om du ser att jag sladdar

2slow

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
NIzmO skrev:
BornFromJets skrev:

Att sladda på parkeringar/rondeller har inget med drifting att göra, bara folk som använder det ordet alldeles för mycket, drifting ÄR en riktig motorsport!

Det är tack och lov samma sak, gör du åverkan på annans egendom kan du dömas till skadegörelse oavsett hur äverkan ha skett. Det behöver inte alls vara att du kastat molotov cocktails omkring dig, pajat fönster, brytit upp dörrar utan lika väl använt sprayburk på egendom eller ''sladda'' på parkeringar.

<SAAB - Born From Jets>

1 464 Inlägg
23 oktober 2008
Kasta glas i stenhus? Tycker man ska hålla en ganska låg profil när man klagar på andra om man själv ringer 112 för buskörning. Nu bryr inte jag mig så värst mycket, men skulle jag ringa till lagens långa arm för att tipsa/klaga, så hade jag nog ringt deras lokalnummer. 112 är mer än utsatt vad det är idag redan... hmm
I mina ögon är det värre än buskörning. Mer info om grundläggande regler här.

Men är det ingen som jobbar som anläggare och kan ge mer info om priser och dylikt. Fortfarande svårt att tro dessa summor, än mer nu när jag värmt upp Google en del.
Senast redigerat av MrJAM (23 oktober 2008)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

1 024 Inlägg
23 oktober 2008
fan va löjligt,

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
azid skrev:
BornFromJets skrev:

azid: Du ska inte uttala dig om hur mycket polisen har att göra och inte göra eftersom du inte kommer i närheten av dem positivt än vad jag gör, så gott som varje vecka i mitt eget jobb. Några av mina objekt har parkeringar där det brukar ''driftas'' på och eftersom det är skadegörelse så kan jag och mina kollegor gripa er i väntan på polis, sedan kan ni gå hem till mamma och böla för att den stygga vakten tog er.

Ni kan ju börja med att läsa vad brottet skadegörelse innebär. Svart på vitt, smack!

den enda myndighetsperson som jag ska stanna för är polisen.. behöver inte stanna för dig om du ser att jag sladdar

Många parkeringar som vi bevakar går det bara att ta sig ut de rätta vägarna eftersom det finns barriärer runtom. Vi ställer bara våra bilar i utfarterna och väntar på farbror blå, så lilla gubben kom inte och säg till mig hur jag sköter mitt arbete eller vad jag kan göra med dig.

<SAAB - Born From Jets>

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
MrJAM skrev:
Kasta glas i stenhus? Tycker man ska hålla en ganska låg profil när man klagar på andra om man själv ringer 112 för buskörning. Nu bryr inte jag mig så värst mycket, men skulle jag ringa till lagens långa arm för att tipsa/klaga, så hade jag nog ringt deras lokalnummer. 112 är mer än utsatt vad det är idag redan... hmm
I mina ögon är det värre än buskörning. Mer info om grundläggande regler här.

Men är det ingen som jobbar som anläggare och kan ge mer info om priser och dylikt. Fortfarande svårt att tro dessa summor, än mer nu när jag värmt upp Google en del.

Vi har direktnummer till en del radiobilar som rör sig i staden, så du kan vara lugn för att vi alltid får snabb respons. Dessa nummer ska vi dock inte ringa till på fritiden.

<SAAB - Born From Jets>

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 oktober 2008
ok så kan nog vara men du håller mig imot min vilja det är värre en att burna lite efter ssom du inte har nått rätt i värden att stoppa en bilist det får man fan lära sig i körskolan men den har du väll inte klarat heller

2slow

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
azid skrev:
ok så kan nog vara men du håller mig imot min vilja det är värre en att burna lite efter ssom du inte har nått rätt i värden att stoppa en bilist det får man fan lära sig i körskolan men den har du väll inte klarat heller

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.
Senast redigerat av BornFromJets (23 oktober 2008)

<SAAB - Born From Jets>

1 464 Inlägg
23 oktober 2008
Envarsgripande. Alla får väl ingripa vid brott om det så skulle vara? Och om det nu är "Olaga intrång" eller liknande som jag antar faller in under detta, så jo, de får hålla kvar dig/mig/oss.

Och sliter du dig eller bråkar på nått annat sätt riskerar du våld mot tjänsteman.

Edit: Lade till länk.
Senast redigerat av MrJAM (23 oktober 2008)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Herr
1 722 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:

Som jag ser det så har det alltid funnits olaga streetrace och träffar, där folk snackar bilar gör burnouts osv osv.. Alla vill inte börja med f1/drifting/folkrace det räcker för dom att träffas på stan/parkering för att snacka skit, visa upp bilar, idéer. Det som skulle behövas tror jag är en samlingsplats som kommunerna/staten står för, där man har tillåtelse att visa upp sin bil och leka med den under vissa förhållanden, eller på eget bevåg..

Givetvis håller jag med om att det kanske inte är det bästa att leka sönder parkeringsplatser eller dyl, men vart ska man ta vägen annars? finns ju tydligen ett genuint intresse för det. såja.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

4 001 Inlägg
23 oktober 2008
Kan man inte samlas 15-20 bilar utan att någon sak "drifta"? (det är ingen j*vla drifting att sladda på en parkeringsplats!)

När jag precis hade fått mitt körkort så träffades vi alltid på ett ställe men vi höll inte på med "drifting" där och då var det aldrig någon som hade ont av oss.
Om man nu så gärna vill "drifta" så anordnas det träffar på gamla flygbanor runt om i landet titt som tätt, åk dit och skaffa er en riktig utmaning.

Sen har inte jag speciellt mycket övers för låtsasPoliser, dom vill man nästan reta lite grann:D och en hel del av de poliser jag känner tycker att en del av låtsaspoliserna är lite väl "Bror Duktig"

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
LocKtar skrev:
BornFromJets skrev:

Som jag ser det så har det alltid funnits olaga streetrace och träffar, där folk snackar bilar gör burnouts osv osv.. Alla vill inte börja med f1/drifting/folkrace det räcker för dom att träffas på stan/parkering för att snacka skit, visa upp bilar, idéer. Det som skulle behövas tror jag är en samlingsplats som kommunerna/staten står för, där man har tillåtelse att visa upp sin bil och leka med den under vissa förhållanden, eller på eget bevåg

Det hållar jag fullständigt med om att det vore en genial idé, samt att träffas och snacka bilar och utbyta idéer är en fullt kvalificerad hobby och det unnar jag bilfolket - men däremot ska de inte utöva brott vilket de gör vid dessa träffar när de gör ''burnouts'', hur skulle du reagera om du var butiksägare eller markägare och varje natt fick påhälsning av ett gäng huliganer som gör så att parkeringen dina kunder ska stå på ser ut som en krigszon eller om du själv skulle ha dessa huliganer på din garageuppfart?

<SAAB - Born From Jets>

181 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
azid skrev:

Tar jag dig på bar gärning för ett brott som har fängelse i straffskalan (t.ex skadegörelse) har jag all rätt i världen att hålla kvar dig på platsen med det våld som behövs för stunden, dig med eller utan bil. Och det inte många vet är att varenda kotte kan göra detta enligt lag, inte bara väktare.

Låter som om någon inte kom in på Polisskolan big_smile

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
kolvas skrev:
Kan man inte samlas 15-20 bilar utan att någon sak "drifta"? (det är ingen j*vla drifting att sladda på en parkeringsplats!)

När jag precis hade fått mitt körkort så träffades vi alltid på ett ställe men vi höll inte på med "drifting" där och då var det aldrig någon som hade ont av oss.
Om man nu så gärna vill "drifta" så anordnas det träffar på gamla flygbanor runt om i landet titt som tätt, åk dit och skaffa er en riktig utmaning.

Sen har inte jag speciellt mycket övers för låtsasPoliser, dom vill man nästan reta lite grann:D och en hel del av de poliser jag känner tycker att en del av låtsaspoliserna är lite väl "Bror Duktig"

Oooh, du känner poliser?? Häftigt!!

Desvärre tror jag dessa poliser har ett mer ont öga till brottslingar (du när du ''bara'' sladdar på annans egendom = skadegörelse) än till oss väktare som i mångt och mycket hjälper polisen när vi kan och polisen hjälper oss när de kan. Vi stöttar varandra och spelar i samma lag så att säga, så kom inte och tro att du kan göra hur du vill för att du känner poliser som har en förvriden syn på oss väktare, vi gör vårt jobb och de gör deras jobb, de vi i första hand ska tillfredställa är våra kunder (som definitivt ser er ''sladdare'' som avskrap) och våra chefer.

<SAAB - Born From Jets>

SAAB-fantast
41 Inlägg
23 oktober 2008
SupraJonas skrev:
BornFromJets skrev:
azid skrev:

Låter som om någon inte kom in på Polisskolan big_smile

Har aldrig velat bli polis, vill inte bli polis och kommer heller aldrig att vilja bli polis. Däremot sköter jag mitt jobb till punkt och pricka då jag har en skyldighet att anmäla brott till polis samt en skyldighet gentemot kunden att ingripa.

<SAAB - Born From Jets>

Pan
23 oktober 2008

Haha bara för du kör felhjulsdrift. Vad är du för en gammal sur gubbe. Tur det är vinter snart då så inte asvalten slits bort.

4 001 Inlägg
23 oktober 2008
BornFromJets skrev:
kolvas skrev:

Oooh, du känner poliser?? Häftigt!!

Desvärre tror jag dessa poliser har ett mer ont öga till brottslingar (du när du ''bara'' sladdar på annans egendom = skadegörelse) än till oss väktare som i mångt och mycket hjälper polisen när vi kan och polisen hjälper oss när de kan. Vi stöttar varandra och spelar i samma lag så att säga, så kom inte och tro att du kan göra hur du vill för att du känner poliser som har en förvriden syn på oss väktare, vi gör vårt jobb och de gör deras jobb, de vi i första hand ska tillfredställa är våra kunder (som definitivt ser er ''sladdare'' som avskrap) och våra chefer.

Nu kommer jag säkert få skäl av någon moderator.

Du har tydligen maktproblem och lider av storhetsvansinne och kan tydligen inte läsa ett inlägg utan att ta åt dig personligen.
Jag skrev ingenstans att JAG höll på med sk. "drifting".

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 oktober 2008
Wannabe Cops tror sig alltid va mer än de är LOL

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök