3859
Sök

För höga avgasvärden.

632 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan alla glada där ute.

Nu är det så att jag ska besiktiga min bil imorgon. Jag har mätte avgasvärdena i måndags och dem var då på tok för höga. (Både katten och lambda sonden funkar fint). Då jag bytte fördelarlock, tänd kablar, nya stift och rotor. Värde vart bättre men inte godkända ändå. Så jag köpte STP injection cleaner för att få renare spridare då vart det precis godkända värden sen. Men jag behöver få ner det ännu mera för att vara på säkra sidan. Så min fråga är vad mer jag kan göra?.. En del säger att man kan tanka i en skvätt E85 eller hälla i K Sprit i tanken för att få mycket renare avgaser. Är detta något som funkar bra? Eller har ni några andra förslag?.

Skriv gärna då alla tips är välkomna smile.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Supraman
2 300 Inlägg
23 oktober 2008
blanda i e85 så blir det bra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Entreprenör
1 784 Inlägg
23 oktober 2008
Fire-Fox skrev:
Hejsan alla glada där ute.

Nu är det så att jag ska besiktiga min bil imorgon. Jag har mätte avgasvärdena i måndags och dem var då på tok för höga. (Både katten och lambda sonden funkar fint). Då jag bytte fördelarlock, tänd kablar, nya stift och rotor. Värde vart bättre men inte godkända ändå. Så jag köpte STP injection cleaner för att få renare spridare då vart det precis godkända värden sen. Men jag behöver få ner det ännu mera för att vara på säkra sidan. Så min fråga är vad mer jag kan göra?.. En del säger att man kan tanka i en skvätt E85 eller hälla i K Sprit i tanken för att få mycket renare avgaser. Är detta något som funkar bra? Eller har ni några andra förslag?.

Skriv gärna då alla tips är välkomna smile.

Mvh/Tobias

K-sprit å E-85 har samma verkan...fast E-85 blir billigare..tanka i 25-50% E-85 så fixar de sig..

157 Inlägg
23 oktober 2008
tanka i lite i e85 så blir det bra.         bytt olja o oljefilter

audi 100

632 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Okej tack för alla hjälpsamma svar smile. Blir till att tanka i lite E85 i tanken då.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

1 878 Inlägg
23 oktober 2008
jag hade oxå för höga värden på min 740GL som jag bytade avgassystem, olja+filter sedan 20liter vanlig 95oktanig sedan hinkade jag i 10liter e85 vilket ledde till att jag hamnade på 3,5 på SBP. vilket är precis godkänt! lycka till smile

9 Inlägg
23 oktober 2008
När jag skulle besiktiga min gamla e30 så hade jag ca 1 liter bensin och en hel flaska k-sprit, bara att skruva ner tomgången så funkar det utmärkt ^^ Hc värdet skulle vara på 3 och jag hade 0,65 xD vilket är betydligt bättre värde än jag haft på alla andra bilar med katalysator xD

864 Inlägg
23 oktober 2008
Se till att bilen är ordentligt varmkörd innan du åker till bilprovningen också...

455 Inlägg
23 oktober 2008
tankade e85 på min 740 gl och hadde 0.3 på hc fick ha upp till 3,5 så va ju ganska bra!

>syns man inte finns man inte<

Sök