Jag behöver en smidig digitalkamera man kan ha i fickan.
Har haft lite olika tidigare men alltid varit grymt irriterad över hur långsamma dom är.
Jag har en Canon EOS D40 som jag är super nöjd med och speciellt hur snabb den är. Men tyvärr en klumpig sak som är jobbig att släpa på vid bilträffarna!
Efter lite surfande på nätet så hittar jag ingen som skryter över snabbheten utan det är mest "mega pixel" skryt vilket jag inte är ute efter.
Har någon här lite tips på en snabb liten sak?
Prisklassen ska helst vara under 3000kr så känns det lättare att slarva bort!
i och med att du har en systemare borde du veta att pixlar är inte allt haha ajja http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346922 där har du enligt mig en väldigt prisvärd fickkamera..
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Köpte mig en Canon Ixus 80 idag. Liten o smidig som atartat på 1-2 sec. Inte direkt testat bildkvalitén o så vidare ännu men vad jag läst på nätet på dens recensioner ska det vara bra bildkvalité
Nackdelen men en kompakt kamera är att det är en liten "dator" som ska ta bilden när du trycker på knappen, det är därför man får en liten fördröjning. Så en kompakt kamera blir aldrig lika snabb som en SLR kamera.
Jag åkte över till MediaMarkt idag och det var perfekt att ha möjlighet att pröva alla!! Fick väldigt proffsig hjälp dessutom! Tummen upp för Media Markt service!
Jag sa mina behov utan att ange något kamerafabrikat och direkt plocka han fram en Canon IXUS 980IS
Den tar bilden nästan omedelbart!
Pröva många andra men de flesta tog 1-2 sekunder extra på sig.
Den spräckte dock min budget som var max 3000kr men efter prövat en massa kameror så kände jag att jag MÅSTE ha den kameran.
Så jag slog till på en Canon IXUS 980IS för 3500kr