Inte än. men funderar på det. Jag bor ju i söder och här brukar inte bli lika kallt. Men på vädret nu står det dock minusgrader på torsdag-fredag natt. Får nog kolla närmre på detta senare i veckan.
med tanke på att det är minus grader och frost här på kvällarna, nätterna och mornarna för det mesta och mina sommardäck är totalt blanka så är det nog dags att lägga på vinterpuckarna snart
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Hade tänkt göra så i helgen men så fick man höra en massa om att dubbdäck sliter på vägbanan och är det inte onödigt att slänga på dom redan i oktober osv
Enda anledningen att jag vill ha på dom är dock för att slippa undan nödlösningen med plåtfälgar på sommarn.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jodå, de åkte på volvon i helgen. Lite tidigt jag vet, men skönt att inte vara ute i sista minuten som det alltid blir. Sen när man jobbar skift är det skönt att vara på den säkra sidan då man åker hem mitt i natten eller tidiga mornar
Någon som vet hur vädret är uppe i Nordvärmland/Dalarna? Ska upp dit snart, men vettefan om man vågar åka på kvällen med sommardäck...
Är väl minusgrader på nätterna nu i Falutrakten iaf, så är väl ej att rekommendera.
Jag har nog kört med vinterdäck på i två veckor ungefär. La på dom ännu tidigare förra året.. (köra in nya). Skönt att få det överstökat så man slipper sladda runt i 1-2dm blötsnö som plötsligt brukar komma