3851
Sök

Min Lupo har förlorat alla sina krafter!!!!!????

4 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Hej, jag var ute och körde i lördags en hel del, då det regnade väldigt väldigt mycket skapades stora vattenpölar och det händer att jag körde in i dem, Inte i jusst sambandet med inkörandet i vattnet utan senare mitt på motorvägen förlorade lupon sin kraft och går nu upp till Max 80 km/h!!!??

Är det någon som vet vad det kan vara?hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
28 oktober 2008
Fukt, fukt, fukt... Antagliden i fördelaren.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 982 Inlägg
28 oktober 2008
fukt, hade samma problem på min förra, detta försvinner om du låter bilen stå i varmgarage ett par timmar, torka rent lite i motorrummet. kolla om det ligger fukt på ställen där det normalt inte ska finnas vatten.
samt kolla om ngt från katten pajjat och fastnar i avgasrören.(detta hör du när bilen är igång på tomgång)
Senast redigerat av Residence (28 oktober 2008)

Arg Snickare
875 Inlägg
28 oktober 2008
kan likagärna vara catalysatorn som gått sönder. kolla det där med fukten först. lättast!

1 062 Inlägg
28 oktober 2008
Eller så har LMM:en sagt upp och mäter väldigt fel.

M.V.H.

143 Inlägg
28 oktober 2008
Hej!    Tändkablar som börjar bli gamla brukar inte tycka om vatten! Har själv fått motorstopp i regn pga detta.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 oktober 2008
Kolla så det inte kommit ner vatten där stiften sitter om de sitter i en försänkning. Brukar hända vid oförsiktig motortvätt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 062 Inlägg
28 oktober 2008
Pajjar tändningen delvis ur på något sätt så att bilen gör 80km/ borde den gå väldigt ryckigt motorn och det verkar den ju inte göra.

M.V.H.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 oktober 2008
AndreasPlars skrev:
Pajjar tändningen delvis ur på något sätt så att bilen gör 80km/ borde den gå väldigt ryckigt motorn och det verkar den ju inte göra.

M.V.H.

Nja, om den går på tre eller t o m två cylindrar så går den inte så ryckigt eftersom varvet är så pass högt. Den går bara väldigt orkeslöst och dåligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
hej, asså bilen går varken ryckigt eller på nått sätt fel i motorn, det är en diesel och har bara 3 cylindrar. På friläge kan man gasa upp hur bra som hälst men det e just när man kör som den förlorar kraft, O precis när man startat den och kör upp i fart går den jätte bra men när man kommer upp i 70-80 så känner man att inte gasen hänger med längre... Och sedan går den väldigt trögt utan kraft som om turbon skulle lägga av :S:S... Tacksam för svar..

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
29 oktober 2008
Det är en Lupo 3L. smile blandad körning 3 mil på 1 liter.

Kolla felminne, skulle gissa på LMM (Luftmassemätare)

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

677 Inlägg
29 oktober 2008
LMM eller igensatt katt/trasig eller kan också vara att luftburken har blivit igensatt ordentligt

451 Inlägg
29 oktober 2008
kolla tändstiften? tändkablar?

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
29 oktober 2008
Det är en diesel. smile

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

4 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
A men nu har motorn tappat nästan all sin kraft, den går knappt att köra kommer upp i max 20 km/h och släpper svart rök från avgasröret, idag krasslade det till också när jag startade den och den va på i några sekunder...

Verkar som att turbon har gått sönder?`??

288 Inlägg
29 oktober 2008
Plättlätt, du har problem med att nån turboslang har lossnat, kanske den uppe som sitter med en metallkoppling iträdd i insuget? Om det nu inte är den slangen som lossnat, så är det nått annatrycksystemet so släpper ut trycket, Alltså spricka i slangar eller ic.

Sätter min högra tumme på att du inte har turbotryck.

Sök