3857
Sök

motorlampan lyser!! Men....

96 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Hej!

Som det står så lyser min motorlampa, har läst flera trådar om detta, förstår efter att läst att det är flera olika saker som kan orsaka att lampan lyser och omöjligt att säga det rakt av vad det är. Men ibland så slocknar lampan för ett tag för att sedan tändas igen, finns  det något specifikt på bilen som kan orskar detta symtom.....jag bara undrar, bilen ska snart in på felsökning hos volvo

Volvo 854 t5 211 hk

107 Inlägg
30 oktober 2008
fylla på olja? service?

Sänk väl!

96 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
konkas skrev:
fylla på olja? service?

Det är inte service lampan jag menar. det är motorlampan som lyser, vore det för lite olja så skulle oljelampanlysa..Eller?

3 714 Inlägg
31 oktober 2008
har du öppet filter?
om du har haft/har så kan det har skadat LMM

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

96 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
bollen1986 skrev:
har du öppet filter?

Har ju det.....ka det ge dom symptomen som jag skrev??

13 Inlägg
31 oktober 2008
Turbo_virus skrev:
bollen1986 skrev:
har du öppet filter?

Har ju det.....ka det ge dom symptomen som jag skrev??

Ja, har du skadat LMM eller satt på den löst så lär motorlampan lysa! Och eftersom lampan slocknar ibland bör nästan inte LMM vara skadad! Kolla så den sitter i ordentligt.
Lampan bör ju ha börjat lysa vid det skede du byta till öppet filter, annars kan de vara nått annat.
En felsökning hade nog varit bästa lösningen i detta fallet. 400-700kr kan de vara värt för hitta problemet.

13 Inlägg
31 oktober 2008
En annan sak jag glömde tillägga!!! En polare till mig hade samma problem med motorlampan.
Den tändes och slockna i intervaller. I det fallet visa det sig vara glapp i en kontakt som mäter oljan.
Han gick igenom alla kontakter hitta att det var den som va löst, och sen slockna lampan för gott big_smile

Sök