Köp japanskt!! Nissan primera, Toyota corolla, mazda 323 etc är riktigt bra bilar som bara går och går... och går. Det går att hitta fina "kärringkörda" i den prisklassen. 16 ventilarna är också riktigt pigga, jag hänger lätt av gamla sunkna SAAB 900/9000 med kass turbo med brudens 115 hästars corolla;) Rost är ett problem på japanarna men alla bilar rostar oavsett märke. Bara att försöka hitta ett hyffsat bra exemplar som går att hålla efter ett par år utan att BP blir griniga! Du lär ju inte behålla den till du blir 30 direkt!
Komfort, tyst kupé, stora utrymmen, bensinsnål, säker, det är viktigt det i en förstabil Sen när man kan köra bra och tjänar mer pengar kan man ju lägga till "snabb" också.
Ska man va lite tråkig går ju E30 fetbort eftersom risken för att man smäller förstabilen är rätt stor. Helt värdelös krocksäkerhet, gäller de flesta andra 80-talsbilar som är "roliga" också. Saab 9000 eller Volvo 740 turbo är väl skapligt pigga och billiga att äga.
Annars kanske man får en skaplig E34 för pengarna som känns hyfsat modern ändå.
ja e nöjd me min legacy 2.2L 16 0 4wd, 136 pigga hästar visst dom har lite rost dom felsta, men mindre rost än en golf. dom ligger lågt i pris 90-92orna
Köp japanskt!! Nissan primera, Toyota corolla, mazda 323 etc är riktigt bra bilar som bara går och går... och går. Det går att hitta fina "kärringkörda" i den prisklassen. 16 ventilarna är också riktigt pigga, jag hänger lätt av gamla sunkna SAAB 900/9000 med kass turbo med brudens 115 hästars corolla;) Rost är ett problem på japanarna men alla bilar rostar oavsett märke. Bara att försöka hitta ett hyffsat bra exemplar som går att hålla efter ett par år utan att BP blir griniga! Du lär ju inte behålla den till du blir 30 direkt!
Golf gti mk3, kanske med 16v om du hittar en till ditt pris annars blir den enklare gti med 115hk. 16v har 150hk. 16v kan du hitta från ca20t men pruta går ju. Inte den effekt starkaste men rolig att köra, håller bra o är lätt mekad. Och det finns hur mycket styling grejer som helst. O flera vw forum finns i sverige för att hitta lika sinnade och mektips. Visst VR6 kanske är mera status men allt är dyrare till en vr6a. Och 16v kan du trimma till samma effekt o är lättare.(=roligare) Och att köpa en VR6 under 20tusen är nog att köpa ett renoveringsobjekt. O helt plötsligt kan det bli ventilsallad om inte glidprylarna till kamkedjan är bra skick eller nybytta, o de är de inte på en bil under 25tusen.
VW Golf Världens mest sålda bil. 26miljoner människor kan inte ha fel.
Om du vill ha en ganska krångelfri bil så ska du inte köpa nån volvo i alla fall. Jag tycker du ska köpa en golf mk3 gti 8v. Köp ingen 16v blir dyrt om det går sönder och absolut ingen vr6a för då kommer du få skruva och det kostar en massa. Men köp inte den första bästa utan ta dig tid att leta på ett fint ex. Mvh Tomas