3370
Sök

Nissan 200sx s13.Projekt.Nu fungerar bilen igen=)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 mars 2009
Koddas : bra gjort med dörrsidorna och hatthyllan för högtalarna

Nissan Silvia

542 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
LINGSTROM skrev:
Koddas skrev:
liquisole skrev:
du fick till det till slut! smile snyggt blev det med, skönt att veta att våren är på kommande och bilen börjar bli klar! smile

Tackar så mycket ja de ska bli skönt men måste få iordning på bilen så den går som den ska.

LINGSTROM:
Hehe okej men flyttar du hemmifrån går inte de så bra

True, bor ännu hemma så det är chill.

Ja d e de nog inga problem=)

S12: Tackar

587 Inlägg
9 mars 2009
LINGSTROM skrev:
Blev ju skita bra big_smile!

Tänkte kolla hur mkt du betalar i försäkring på din bil och vad du har för försäkring?!?

ett tips: gå med i 200sx ogs , försäkra sedan bilen i Bilsport & Mc ( kravet är att man är medlem i 200sx klubben ).

då betalar du 2870kr / helår helförsäkrat. så är det för mej iaf

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
10 mars 2009
einherjer skrev:
LINGSTROM skrev:

Tänkte kolla hur mkt du betalar i försäkring på din bil och vad du har för försäkring?!?

ett tips: gå med i 200sx ogs , försäkra sedan bilen i Bilsport & Mc ( kravet är att man är medlem i 200sx klubben ).

Okej smile
Det var ändå inte så farligt, ålder?
Blir sån pris skillnad beroende på ålder osv.

542 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
einherjer skrev:
LINGSTROM skrev:

de visste inte ens jag ju får ta o försäkra den där=).
Tackar

542 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Fick satt i steg 2 chippet idag ska skruva in styrboxen imorgon o se så de fungerar som de ska hoppas på de=)

Jlmmy
14 mars 2009
Göttans! smile
Vad händer här näst då? Inte hört något om kjolarna? smile

mvh

542 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Jlmmy skrev:
Göttans! smile
Vad händer här näst då? Inte hört något om kjolarna? smile

mvh

Ja ska se om jag får rätt på po tomgången den går sjukt konstigt bilen så ska se om de kan ha något o göra med chipet hoppas på de att de ska fungera imorgon.
Nä har inte hört något tyvär:/

542 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Bilen går fortfarande helt konstigt någon som vet vad de kan vara?
Bilen e rätt svår startad o på tomgång går den upp o ner i varv o släpper man gasen så dör bilen:S..

1 237 Inlägg
16 mars 2009
Koddas skrev:
Bilen e rätt svår startad o på tomgång går den upp o ner i varv o släpper man gasen så dör bilen:S..

kanske du har dumpen felinställd? annors testa justera tomgången? hade liknande när jag hade dumpen helt fel inställd..

542 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
liquisole skrev:
Koddas skrev:

kanske du har dumpen felinställd? annors testa justera tomgången? hade liknande när jag hade dumpen helt fel inställd..

Jaha okej va menar du med dumpen fel inställd hur ska jag ställa den på hårdheten eller vadå?smile

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
16 mars 2009
det är en 200sx det är det som är felet tongue nej då. men kolla så att den inte drar tjuvluft någonstans !

8-)

542 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Alex_M skrev:
det är en 200sx det är det som är felet tongue nej då. men kolla så att den inte drar tjuvluft någonstans !

Haha jo jag har kollat de allting verkar vara tätt tog loss alla tryckrören idag o satte ihopa dom igen allting ser perfekt ut o har kollat med läcksöknings spray.

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
212 Inlägg
16 mars 2009
Koddas skrev:

kolla lambdan! en polares gjorde likadant som du beskriver och det var den som krånglade då!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

542 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
Qwaffe skrev:
Snyggt! big_smile

Tackar tackar=)

542 Inlägg
16 mars 2009
Trådstartare
JOCKE_ST skrev:
Koddas skrev:

kolla lambdan! en polares gjorde likadant som du beskriver och det var den som krånglade då!

A okej tackar ja jag ska kolla upp de också=)

542 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Va i garaget idag igen bytade lambdan till en som jag vet fungerar men bilen gick likadant ändån sen kolla jag alla kablar o allting satt som de skulle sen byta jag tillbaka till orginal bränslepump men samma problem ändån:S!!
Vad kan de vara känns som jag har prövat allt snart ska kolla med en tändningslampa också.

Mr: Mike
231 Inlägg
18 mars 2009
Koddas skrev:
Va i garaget idag igen bytade lambdan till en som jag vet fungerar men bilen gick likadant ändån sen kolla jag alla kablar o allting satt som de skulle sen byta jag tillbaka till orginal bränslepump men samma problem ändån:S!!
Vad kan de vara känns som jag har prövat allt snart ska kolla med en tändningslampa också.

Tja..
Som du beskriver felet så skulle min första gissning vara lamndan (men tydligen inte).
Vet du att turbon är hel? om den är sönder så släpper den inte igenom den mängd luft som krävs för att få motorn att gå "rent".
Annars skulle jag be dig rengöra och kontrollera kontakterna till din LMM (luftmängdsmätare).
Hör gärna av dig direkt om problemet kvarstår efter detta.

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

542 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Mike_200sx skrev:
Koddas skrev:

Tja..
Som du beskriver felet så skulle min första gissning vara lamndan (men tydligen inte).
Vet du att turbon är hel? om den är sönder så släpper den inte igenom den mängd luft som krävs för att få motorn att gå "rent".
Annars skulle jag be dig rengöra och kontrollera kontakterna till din LMM (luftmängdsmätare).
Hör gärna av dig direkt om problemet kvarstår efter detta.

//Mike

Tjenna ja jag har köpt en ny lmm o pröva med den också men problemet e fortfarnade kvar har kontrollerat kabblarna också.

Sök