3262
Sök

Åsikter om Ruff Racing fälgar.

367 Inlägg
29 december 2008
jag tykker ruffisarna e helt klart dom finaste smile vet inte vad du har för bult mönster med en kompis tilll mig säljer sina ruff racing färlgar Tzatziki heter han här å d e 4/100 som han säljer å dom e nya! använda max en månad då när vi körde ner till Nübrugring på träff smile

en gång Corrado alltid Corrado ;)
www.CorradoClubSweden.se
Varför VW? - Lagom investering, Inte lika svettig som merca, eller törstig som en Bmw, Eller tung som en Audi.

Masterworks
29 december 2008
Biiatchen skrev:
jag tykker ruffisarna e helt klart dom finaste smile vet inte vad du har för bult mönster med en kompis tilll mig säljer sina ruff racing färlgar Tzatziki heter han här å d e 4/100 som han säljer å dom e nya! använda max en månad då när vi körde ner till Nübrugring på träff smile

Corvetten har 5x120,65! wink

Entreprenör
1 286 Inlägg
29 december 2008
Fälg nr 1 helt klart.!

// Niklas Johansson

21 Inlägg
29 december 2008
Nummer 1

Not Stir, Just Screw!!!!!

220 Inlägg
29 december 2008
Håller med de andra, nr:1!
smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

127 Inlägg
29 december 2008
Nr 1 är bäst isf!!! big_smile

91 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Hehe tycker också bäst om nr1 som sagt och det verkar ju de flesta göra tongue
Vad tror ni om 19" både fram och bak eller bättre med 18" fram och 19" bak?
18" känns lite fjuttigt wink

Masterworks
30 december 2008
Electronicd skrev:
Hehe tycker också bäst om nr1 som sagt och det verkar ju de flesta göra tongue
Vad tror ni om 19" både fram och bak eller bättre med 18" fram och 19" bak?
18" känns lite fjuttigt wink

Kommer se skumt ut med 19" på alla fyra då det blir så lite gummi på endast framhjulen!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 december 2008
Sen kommer bilen se högre ut fram än bak, så nej.. kör på 18 fram och 19 bak.

Enda problemet med Ruff är att det bara finns upp till 10½" breda, går inte på mkt mer än cykelslang där tongue

LillNaisarn
30 december 2008
1:an utan tvekan.

3 Inlägg
31 januari 2009
jag hade R278 Grey i 19/19" kombo på min förra corvette. jävligt nice, dock tyckte jag att framfälgarna såg större ut än bak. bilder finns på här: http://www.garaget.org/Corinthian

jag har precis beställt R281 Black till min nuvarande i 19/20" kombo för gatåkandet. blir nåt annat för banträffarna

jag hade helst åkt med 360forged fälgar men dom ligger runt 45-55k och det får vänta

Här är tips från Anders på vette.se:
www.hrewheels.com (prisklass från $1200/fälg)
www.fikse.com (prisklass från $1200/fälg)
www.iforged.com (prisklass från $1200/fälg)
www.ccwheel.com (prisklass från $700/fälg)

Det hänger ju en hel del på vikten också, billiga fälgar har en tendens att vara tyngre, vilket försämrar på väghållning ,bromssträcka och prestanda mycket. värt att tänka på

här är en vettig tråd på corvetteforumet som behandlar ämnet:
http://www.clubcorvette.se/forum/viewto … amp;t=9285
Senast redigerat av Corinthian (31 januari 2009)

Entreprenör
1 286 Inlägg
31 januari 2009
iForged fälgar kan man köpa för ca 3500 dollar inkl frakt i dagens läge.... Så det blir ju inte riktigt 1200 dollar som du skrev - även om "MSRP" är 1200 dollar kanske.

Och 360Forged 5ive ligger på $6500 inkl frakt till Sverige i 20"....

Sen tillkommer ju som bekant tull och den underbara svenska momsen på 25%.
Senast redigerat av NiKeMaN (31 januari 2009)

// Niklas Johansson

40 Inlägg
12 juli 2009
Jag har Ruff 930 på min c5a och är inte imponerad. Blev en hel del vikter på dem för att de ska bli hyffsade (enigt däckkrängarn). Sen tycker jag man ska fly de som har ett lock över muttrarna som pesten. Locket är av plast och sitter knappt kvar känns det som. Utseende som säljer kanske men annars är det nog bra sunkig kvalitet. Har Dotz på min Audi och de är några klasser över tycker jag.

1 Inlägg
12 augusti 2009
Polaren köpte nya fälgar från ruff racing och fick balansera en cirka 30cm med balansvikter. så jag är inte imponerad. billigt skit, å då är inte jag rik men förstår att man får vad man betalar för.

MVH

107 Inlägg
13 augusti 2009
Så här är det, man kan inte jämföra en fälg som har en 9cm bred läpp mot en som är helt plan.
Det optimala sättet att balansera en fälg på är att fästa vikter så långt ut som möjligt, nu när man inte vill sätta några vikter på "läppen" så är det självklart att det krävs mer vikter när dom sitter i mitten på fälgen.., ganska logiskt om ni tänker efter. Ska man jämföra fälgar måste man jämföra fälgar med liknande utseende.

*Marknadsföring inte tillåtet i signatur*

94 Inlägg
8 februari 2010
På corvette forumet tkr jag de flesta verkar väldigt nöjda med sina Ruff fälgar. Funderar själv på att köpa ruff 280 till min svarta supra!

195 Inlägg
14 juni 2010
Electronicd-

Riktigt snygga fälgar, är det 18"? till salu? smile

40 Inlägg
14 juni 2010
JohanR skrev:
På corvette forumet tkr jag de flesta verkar väldigt nöjda med sina Ruff fälgar. Funderar själv på att köpa ruff 280 till min svarta supra!

För det mesta är folk nöjda med vad de köpt (iaf när man skriver om dem på internet). Viljan att aldrig erkänna att man blivit lurad eller gjort ett dåligt köp är stark.

Jag skulle kunna ta kort på mina ruff i dag och visa dig. Jag tror inte du köper ruff efter det. PMa mig om du vill se hur de ser ut nu. Mina Dotz som har gått betydligt längre ser nya ut.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
14 juni 2010
Ärligt talat så skulle jag vänta, spara ihop pengar och inhandla ett par CCW Classics.

http://www.dornonphotography.com/clients/mark/downloads/mark.z06.2web.jpg

Finns ju ingenting fetare till C5'or. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

91 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
tutti_frutti skrev:
Electronicd-

Riktigt snygga fälgar, är det 18"? till salu? smile

Tackar, är 18" fram 19" bak. Ej till salu smile

Är mycket nöjd med mina Ruff, har iofs inte rullat så långt men dom ser fortfarande ut som nya. Hoppas det ej ändras tongue Enda negativa är att en fälg behövde många vikter för att balanseras. Visst finns det bättre fälgar, som allt så får man vad man betalar för smile

Givetvis hade det varit mycket bättre med CCW! Dock skiljer sig priset för mycket.

/D

Sök